Gå til innhold

Feil kjønn på UL?


Gjest Mammalita

Anbefalte innlegg

Gjest Mammalita

Hvor mange av dere har opplevd å få vite kjønnet på UL - men så har det vist seg å være feil?

Lurer bare på hvor store odds det er for at den lille i magen min er et annet kjønn enn det jeg fikk vite i går (jordmor var ikke helt sikker, men mente ihvertfall at det var mest sannsynlig at det var en XXX).

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mandolina

Jeg vet om to "jenter" som heter Gaute og Espen i alle fall...

Jeg vet om to,.

På UL sa de at det var jenter men ut kom gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg hadde de helt rett, men jeg kjenner en hvor den som tok ultralyd "helgarderte" og sa at det var en jente eller en sjenert gutt, og det var det siste;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ei jente for litt over tre uker siden, og vi fikk beskjed om jente 4 ganger, og jammen kom det ut ei jente og :-)

Først ved 18 uker hos fødselslegen, så ved 22 uker ved Nasjonalt senter for fostermedisin i Trondheim, så hos fødselslegen igjen ved ca 28 uker, og tilslutt på sykehuset i uke 39.

Men jeg var aldri helt sikker uansett, man hører jo om så mange som får feil beskjed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet om noen som fikk klar beskjed om jente og kjøpte alt rosa.

Legen ble langt mer forsiktig med å "fastslå" kjønn etter dette...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke vite kjønn på vanlig UL (babyen lå med beina i kors og delvis med ryggen til), men på 3D-ul noen uker senere. Han sa jente, og ut kom det ei lita snuppe.

Jeg kjenner to som har fått beskjed om jente, og fikk gutt. Jeg kjenner ingen som har fått beskjed om gutt og har fått jente. Jeg kjenner heller ingen som har fått vite feil kjønn på 3D-ultralyd - det har vært på den vanlige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Vi fikk ikke vite kjønn på vanlig UL (babyen lå med beina i kors og delvis med ryggen til), men på 3D-ul noen uker senere. Han sa jente, og ut kom det ei lita snuppe.

Jeg kjenner to som har fått beskjed om jente, og fikk gutt. Jeg kjenner ingen som har fått beskjed om gutt og har fått jente. Jeg kjenner heller ingen som har fått vite feil kjønn på 3D-ultralyd - det har vært på den vanlige...

Det var på 3D ultralyd at de fikk vite at det var jenter, men ut kom det gutter.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på 3D ultralyd at de fikk vite at det var jenter, men ut kom det gutter.

Hilsen

Såpass!

Hehe...

Skjønner at jeg og mine venner bare har hatt flaks da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass!

Hehe...

Skjønner at jeg og mine venner bare har hatt flaks da ;)

Det har vel å gjøre med hvor erfaren vedkommende som tar ultralyden er også vil jeg tro. :o)

Har du skiftet mailadresse forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om gutt, og gutt ble det. Men det kommer vel mye an på hvor mye erfaring den som utfører ultralyden har. Jeg ville ikke stolt blindt på det de mener å se. Alle kan ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vel å gjøre med hvor erfaren vedkommende som tar ultralyden er også vil jeg tro. :o)

Har du skiftet mailadresse forresten?

Nei...

Jeg fikk mail av deg for en stund siden og svarte på den, men den har jeg ikke fått svar på (knotete forklaring...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...

Jeg fikk mail av deg for en stund siden og svarte på den, men den har jeg ikke fått svar på (knotete forklaring...)

Hm. Så rart. Jeg har ikke byttet mailadresse jeg heller. Snodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Jeg har en gang lest noe statistikk på dette, men jeg husker ikke tallene helt. Lurer på om det var noen-og-sytti prosent sjanse for at de hadde rett hvis de sa jente, og noen-og-åtti (eller var det nitti?) hvis de sa gutt? Det stemmer som oftest, men det er alltid noen som får seg en overraskelse på fødestua...

Jeg kjenner i hvert fall noen som fikk beskjed om jente, og fikk gutt. Jeg kjenner også noen som fikk beskjed om jente, og fikk jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalita

Høres ut som det kan være greit å ta det med ro på rosa-fronten litt til da :o)

Jordmor trodde det var jente nemlig, men etter å ha lest innleggene her skjønner jeg jo at det er like greit å vente til november og se!!!!!

Ikke det at det spiller noen rolle uansett :o)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere som har opplevd "feil" kjønn ift ul; t.o.m de som har vært -helt- sikre. Men det stemmer vel i de fleste tilfeller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke vite kjønn på vanlig UL (babyen lå med beina i kors og delvis med ryggen til), men på 3D-ul noen uker senere. Han sa jente, og ut kom det ei lita snuppe.

Jeg kjenner to som har fått beskjed om jente, og fikk gutt. Jeg kjenner ingen som har fått beskjed om gutt og har fått jente. Jeg kjenner heller ingen som har fått vite feil kjønn på 3D-ultralyd - det har vært på den vanlige...

Jeg kjenner til to tilfeller der foreldrene har fått vite gutt på 3D, men ut kom jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...