Gå til innhold

Enda større sjokoladekakekrise...


Gjest Mom33

Anbefalte innlegg

Gjest Mom33

Jeg har nå klart å ødelegge 2 forsøk på den andre sjokoladekaken - den jeg fikk oppskrift på for litt siden av Elextra. K-spaden min sverter, og smør-og-sukker-hvitt-varianten går ikke. Og nå har jeg heller ikke nok smør og sukker til å gjøre et manuelt forsøk til.

Derfor må jeg finne på noe annet, og jeg tenker da å prøve å lage en sjokoladekake med eggedosis-basis. Finner ingen fornuftige ved søk på google (den må være barnevennlig, finner mange ulike varianter som inneholder mer spesielle saker), men så tenkte jeg kanskje å prøve muffinsoppskrift. Har funnet denne:

Sjokolade muffins fra Wenche

100 g smør

2 egg

2,5 dl sukker

1 172 ts vaniljesukker

4 ss kakao

2 dl hvetemel

1/2 ts bakepulver

Smelt smøret og la det avkjøles litt.

Rør eggedosis av egg og sukker.

Tilsett resten av ingrediensene og rør godt.

MEN - hvor mye må jeg doble for å få en langpanne - eller en rund 24 cm form?

Noen - vær så inderlig snill...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker på at du har nok vaniljesukker til den der?! ;o) 1172 ts er ganske mye... (sorry, jeg klarte ikke å dy meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt hva som var problemet, kan du ikke bare kjøre smør og sukker litt med håndmixeren? Så mixer du alt sammen, og prøver å steke det? Og neste gang kjøper du langpannemix fra Toro. De har lang holdbarhet, ha et lite lager, inkl. Toro glasurmix og flytende margarin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Jeg skjønte ikke helt hva som var problemet, kan du ikke bare kjøre smør og sukker litt med håndmixeren? Så mixer du alt sammen, og prøver å steke det? Og neste gang kjøper du langpannemix fra Toro. De har lang holdbarhet, ha et lite lager, inkl. Toro glasurmix og flytende margarin.

Håndmikseren er i en pappeske på et lager ca 1 mil unna... Men ellers var det liksom kriseplanen min, da, inntil jeg kom på at mixeren ikke er her. Valgte å ta med kjøkkenmaskina til denne mellomstasjonen vi bor på nå.

Og ja, jeg har lagt meg på minnet å alltid ha kakemix i huset....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Sikker på at du har nok vaniljesukker til den der?! ;o) 1172 ts er ganske mye... (sorry, jeg klarte ikke å dy meg)

He-he, så den jeg også, men glemte å redigere den bort - brukte klipp og lim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mom33

Men så kjør til nærmeste butikk og kjøpe en pakke sjokoladekakemiks!

;-)

mvh

Har ikke bil, nærmeste butikk er 1 mil unna - det tar drøyt 45 minutter med sykkel hver vei - og ikke går det buss forbi her før i ettermiddag... Sykkelturen hadde jeg sikkert hatt godt av, men jeg rekker bare ikke.

Jeg bor jævla krøkket til nå, for å si det mildt! Og jeg er ikke vant til det, sikkert derfor jeg går på slike blemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

I prinsippet skal du doble, men du trenger en halv gang mer bakepulver, og likeså ofte er det med sukker.

OK - da tror jeg bare at jeg prøver denne i dobbel størrelse, og satser på din kompetanse! :-)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare dra på butikken og kjøpe Toro Langpannekake da? Halvferdig glasur får du også.

Jeg har ikke klart å ødelegge den kaka, og godt smaker den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Kan du ikke bare dra på butikken og kjøpe Toro Langpannekake da? Halvferdig glasur får du også.

Jeg har ikke klart å ødelegge den kaka, og godt smaker den også.

Det er ikke fysisk mulig å komme seg fort og greit til butikken herfra... Hadde jeg kunnet det, skulle jeg gjort det for lenge siden! Se svaret til PieLill.

Det er arbeidsredskapen som har ødelagt kaka, 2 ganger, faktisk, så jeg er et offer for uheldige omstendigheter... Satser nå på en muffinsoppskrift i større format, der man kan lage eggedosis først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fysisk mulig å komme seg fort og greit til butikken herfra... Hadde jeg kunnet det, skulle jeg gjort det for lenge siden! Se svaret til PieLill.

Det er arbeidsredskapen som har ødelagt kaka, 2 ganger, faktisk, så jeg er et offer for uheldige omstendigheter... Satser nå på en muffinsoppskrift i større format, der man kan lage eggedosis først.

Oj, nå så jeg svaret til PieLill, ja. Beklager.

Uff, snakk om mange uheldige omstendigheter på samme tid. Håper det går greit med muffinsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bil, nærmeste butikk er 1 mil unna - det tar drøyt 45 minutter med sykkel hver vei - og ikke går det buss forbi her før i ettermiddag... Sykkelturen hadde jeg sikkert hatt godt av, men jeg rekker bare ikke.

Jeg bor jævla krøkket til nå, for å si det mildt! Og jeg er ikke vant til det, sikkert derfor jeg går på slike blemmer...

Sorry. Den var litt kjapp.

Ble jeg desperat nok kunne jeg funnet på å få levert noe Toroblandinger med drosje.

Håper krisen er løst.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...