Gå til innhold

Å rydde på rommet


Lillemus

Anbefalte innlegg

Ungene mine er 6,5 og 8,5 år (blir 7 og 9 i løpet av seinsommeren/høsten) og jeg innrømmer at jeg ikke har vært flink til å forlange rydding på rommet.

Så i dag bestemte jeg meg for at nå skulle de få rydde ja. Først ryddet jeg mitt eget soverom, det var på høy tid og jeg skulle liksom gå foran med et godt eksempel. :o) Så ga jeg ungene beskjed om at de fikk spille på pc'en et kvarter til, deretter skulle de rydde på rommene og så kunne vi sette oss sammen og fortsette på "Brødrene Dal og spektralsteinene" og spise kjeks. Og sannelig er de ikke i full gang gitt!

Snuppa lurte på om de ikke kunne få rydde sammen da, først på podens og deretter på hennes (det var visst mye artigere enn å rydde alene) og det fikk de jo selvfølgelig. Nå er de ferdige på hans rom og har begynt på hennes og jeg får ikke komme og se før de er ferdige med begge rommene altså! :o)

*Hihi* De er så flinke atte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mariaflyfly

Vi har ryddedag hver søndag formiddag, vi! :) Etter morgen-barnetv setter vi oss ned og lager ei liste over alt som skal gjøres i huset (støvsuging, rydding av rommene, skifte på senger, sette på vaskemaskin, fikse buret til hamsteren, henge opp tøy, vaske badet osv). Når lista er ferdig, lages det ei kolonne for hvem som har ansvar for at det blir utført (jeg har selvsagt de kjipeste oppgavene, men til og med Lillesøster er med på å henge opp tøy, hun vasker kjøkkenbordet, tørker støv av pianoet osv). Når vi er ferdige gjør vi noe hyggelig sammen - drar på utflukt til et eller annet sted, baker boller, eller noe annet som er litt stas. Ungene er kjempeflinke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig!

Her har jentene også måttet rydde rommene sine i dag. De er ganske flinke når de først kommer i gang. Litt musikk på CD-spilleren og fred og ro så går det stort sett greit.

Da er det værre med mor - CD-spilleren virker ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig!

Her har jentene også måttet rydde rommene sine i dag. De er ganske flinke når de først kommer i gang. Litt musikk på CD-spilleren og fred og ro så går det stort sett greit.

Da er det værre med mor - CD-spilleren virker ikke ;)

Og så flinke som de var! Det ble kjempefint og ordentlig ryddig på rommene jo! Jeg var rent overrasket jeg. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Og så flinke som de var! Det ble kjempefint og ordentlig ryddig på rommene jo! Jeg var rent overrasket jeg. :o)

Så flinke de var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så flinke som de var! Det ble kjempefint og ordentlig ryddig på rommene jo! Jeg var rent overrasket jeg. :o)

Ikke noe er bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...