Gå til innhold

Jeg har "vokst fra" mannen min :(


Gjest Vet ikke hvordan dette ender

Anbefalte innlegg

Gjest Vet ikke hvordan dette ender

Vi ble sammen da vi var veldig unge. Den gangen falt jeg for at han var så entusiastisk over filmer, spill og liknende, en leken sjel, som hadde interesser han virkelig levde og åndet for. Selv har jeg alltid vært litt (for) snusfornuftig og voksen, og det har på mange måter vært herlig at han var litt barnslig av seg, at ikke alt skulle være så seriøst hele tiden.

Vi har fått flere barn sammen, og han er en veldig god pappa. Renner ikke ute på byen i helgene og slikt, kjører og henter i barnehagen, leker mye med barna, tar gjerne leggingen, leser hver kveld osv. Han gjør også absolutt sin del av husarbeid og slikt. Men ellers er det som å bo sammen med en 20-åring.. han synes nyheter er kjedelig, og gidder ikke se på det. Ja, egentlig kan man si at å holde seg oppdatert på ting som man ikke kan lese i Se&Hør, det gjør han ikke. Da vi besøker folk kan han sitte i evigheter og snakke om Britney, en ny TV-serie og slike ting, og det er greit det, men ikke kun slike emner, og ikke hver eneste gang. Han er litt usikker i sosiale settinger, trives best sammen med folk som er litt yngre enn seg selv. Og dermed får han heller ikke påfyll av jevnaldrende, og han holder seg på en måte på et veldig ungt stadie mentalt. Jeg unner han selvsagt å koble av fra hverdagen med dataspill, LAN, filmer og ting han liker, men jeg savner en voksen samtalepartner. Jeg merker godt at andre reagerer på hans umodne synspunkter på det meste, i sosiale settinger passer han ofte ikke inn på en måte..

Jeg vet ikke helt hvordan vi endte opp her. Vi har det bra på mange måter, men jeg frykter at han ike modnes mer fra 30 til 40 år enn hva han har gjort i årene 20 til 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes det et eller annet han kan ha lyst til å studere på heltid / deltid? Er det i så fall mulig for dere å få til det?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poll79

Få ham engasjert i ting. Skru av tv'en en kveld, ta opp saker du syns er viktig. Det kan være rushtidsavgifter, barns bruk av internett, ett eller annet som du tror han må ha en mening om. Du kan også lese høyt opp fra avisa når det er noe som interesserer deg. Begynn med det, ellers er jo alltid det beste å ta det direkte opp :-) Men hvis dere har samfunnsdebatter hjemme, vil han føle seg tryggere til å diskutere ute i andre sosiale settinger. Min kjære har vært 40 siden han var 20, så hos oss har det vært omvendt... Mannen din høres kjempeflott ut, å være barnslig er en god egenskap! Så vis din interesse for saker som opptar deg, og få ham med! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drømmer også

Jeg har det på sammen måten. Drømmer om å ha en som er litt mer intelektuell å snakke med.

Har en kamerat som er slik, og blir kjempefasinert av å snakke med han.

Tror rett og slett at mannen min ikke er så smart:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...