Gå til innhold

Bursdag - hvem skal invitere..?


Gjest Usikker på det her

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker på det her

Snart 4-årsbursdag for gutten vår, og vi er i tvil om hvem vi skal be.. ber vi bare guttene på samme alder i barnehagen? I såfall blir det tre gutter fra barnehagen som blir invitert. han leker også med en gutt som er ett år eldre, som han liker å leke med, og jeg tror han også gjerne vil at han skal komme i bursdagen. Men min sønn var ikke bedt i hans bursdag, bør det ha noe å si? I tillegg leker han også med en jente som også snart blir fire år, han har nok også lyst til å be henne. Men det blir kanskje ikke så bra, da blir det kun to jenter som er like gamle som ikke blir bedt? Særlig den ene jenta av disse leker han ikke med, og han var ikke bedt til henne heller.

Erfaringer og tips fra noen her takker jeg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest det ville jeg gjort

At han som er et år eldre kanskje inviterte jevnaldrende i sin bursdag, og dermed ikke din sønn, betyr selvsagt ikke at dere ikke kan invitere ham tilbake, det er da bare koselig.

Om dere skal invitere den ene jenta han leker med, er også greit, så lenge det er en større gruppe av de hun leker med / er jevnaldrende med som ikke inviteres. En av tre må være greit. To av tre er noe helt annet.

Du kan snakke med en voksen i barnehagen også, for å få bekreftet hvem han leker mest med, og at det ikke utelates noen av en naturlig gruppe (særlig hvis dette er et barn som ofte utelates, og det har vært sårt/ vanskelig før). Dette er ting de voksne i barnehagen ofte har oversikt over.

Fint at han leker litt på tvers av kjønn og aldersdeling, det viser at han er sosial! Jeg synes dere skal gjøre slik dere har tenkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det du skriver har du tenkt å utelate 2 stk som er like gamle som din sønn? Du har ikke plass til dem også da? Selv om det er mye bedre å utelate to enn en. Ellers må det være greit slik du har tenkt det. Lykke til med bursdagsfeiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hos oss er det vanlig å be hele avdelingen - 15 barn! Det bli jo gjerne litt kaotisk, men går bra for de fleste, selv for de med minst plass, faktisk.

Veldig hyggelig at alle blir bedt, ellers blir det fort slik at noen blir bedt til nesten alle, mens enkelte omtrent ikke blir bedt noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Da guttungen gikk i barnehagen, inviterte vi alle barna som var i hans årskull, både gutter og jenter. Det var 6 stykker. I tillegg inviterte vi et par barn i gata som han lekte mye med hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns dere bør vurdere å invitere enten alle guttene, eller alle sammen. Å invitere alle barna unntatt to er ikke særlig snilt gjort selv om han ikke leker mye med akkurat disse.

Vi har prøvd å tenke sånn når vi har invitert sånn at ingen skal føle seg utelatt. Ofte er det uansett sånn at dem han har lekt minst med, ikke har kommet. Men da står det i hvertfall ikke på oss..

Og så har vi ofte invitert et par venner "utenfra" også, helt greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ene gutten som er litt eldre blir bedt, synes jeg er uproblematisk.

Av jentene hadde jeg enten bedt alle tre eller droppet alle tre.

Jeg synes ikke det spiller noen rolle om man har blitt bedt hit eller dit på forhånd. Folk feirer bursdager på forskjellig måte og i ulik "målestokk". Det er mange nok hensyn å ta om man ikke skal føre regnskap over hvem som har bedt hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ene gutten som er litt eldre blir bedt, synes jeg er uproblematisk.

Av jentene hadde jeg enten bedt alle tre eller droppet alle tre.

Jeg synes ikke det spiller noen rolle om man har blitt bedt hit eller dit på forhånd. Folk feirer bursdager på forskjellig måte og i ulik "målestokk". Det er mange nok hensyn å ta om man ikke skal føre regnskap over hvem som har bedt hvem.

Enig!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ene gutten som er litt eldre blir bedt, synes jeg er uproblematisk.

Av jentene hadde jeg enten bedt alle tre eller droppet alle tre.

Jeg synes ikke det spiller noen rolle om man har blitt bedt hit eller dit på forhånd. Folk feirer bursdager på forskjellig måte og i ulik "målestokk". Det er mange nok hensyn å ta om man ikke skal føre regnskap over hvem som har bedt hvem.

enig jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem han ikke har vært invitert til før synes jeg er revnende likegyldig.

Man inviterer under halvparten avdelingen eller så inviterer man alle. Alternativt inviterer man under halvparten av jentene og/eller guttene. Om man ikke inviterer alle leveres invitasjonene privat og ikke i barnehagen. Forhører man seg med personalet, kan man unngå blemmer med at en føler seg fryktelig utelatt.

Jeg synes det er svært viktig at ingen skal føle seg utenfor. Derfor ender vi ofte opp med veldig mange gjester. Slitsomt mens det står på, men utrolig herlig å se barnas glede over å få være med på en så viktig begivenhet. Ungene liker også at huset blir smekk fullt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...