Gå til innhold

Første dag hjemme alene siden 1. unge ble født!


isbe

Anbefalte innlegg

Idag. 7,5 år etter at vår datter ble født, er FØRSTE GANG jeg er hjemme alene et helt døgn (og faktisk skal jeg være 3 døgn!!) - helt alene hjemme!!! Og det er helt herlig! Storesøster er på besøk hos mormor i 2 uker på ferie alene, og lillebror er sammen med pappa på langhelg hos bestemor og bestefar.

Er jeg helt sær, eller har dere andre vært alene hjemme i så lang periode etter at ungene ble født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres fint ut, og jeg tror det er mange mødre som i liten grad har opplevd det _hjemme_. Jeg har vært borte fra ungene mange ganger, men er sjelden alene hjemme natten over. Jeg og mannen har vært alene hjemme sammen noe sånt som to netter totalt etter at vi fikk barn (og vår eldste er snart 17) - og han har vært hjemme mens vi har vært bortreist, men nesten aldri omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix, ikke _hjemme_ alene så lenge.

Det er DEILIG kan du tro! Nå er det bare ca 1 døgn igjen, og jeg ville ikke hatt noe imot om de ble lengre - den friheten jeg har til å gjøre.... ingenting.... er utrolig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

I og med at jeg har 4 feriedager mindre i året enn mannen min, så har jeg en uke hjemme alene hver sommer, og det er bare så godt, selv om jeg jobber den uka.

Så om nesten 2 uker så reiser minstemann og sambo på hytta, mens jeg blir igjen alene her i litt over en uke. Skal jo jobbe, men er jo nesten ferie allikevel. I tillegg er eldstemann bortreis den uka også.

Så jeg gleder meg.

Kos deg i disse dagene. Det fortjener du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min eldste er 4 og jeg har ikke vært alene hjemme foreløpig. Det kommer vel til å drøye litt også, ettersom jeg har flere små. Klarer egentlig ikke å forestille meg hvordan det er engang :)

Antageligvis hadde jeg blitt med til "mormor" hvis jeg hadde vært i samme situasjon, men det høres utrolig deilig ut å ha litt tid for seg selv. Skal vurdere det neste gang det er aktuelt jeg også (kan bli en stund til men...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg var hjemme 4-5 dager alene da eldstemann var 1,5 år. Han og pappaen reiste noen dager før meg på juleferie. Det var merkelig, men deilig!

Etter det, tror jeg ikke jeg har vært alene hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg har aldri vært hjemme alene et døgn på de siste 6 årene. Har jo hatt (mange) døgn borte fra familien, men det blir noe annet.

Kunne godt tenkt meg litt tid alene hjemme, ja :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lenge som 3 dager nei!

-og mine to er like gamle som dine to...

Men jeg har jo vært bortreist sjøl da. Opptil en uke ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste er 4 og jeg har ikke vært alene hjemme foreløpig. Det kommer vel til å drøye litt også, ettersom jeg har flere små. Klarer egentlig ikke å forestille meg hvordan det er engang :)

Antageligvis hadde jeg blitt med til "mormor" hvis jeg hadde vært i samme situasjon, men det høres utrolig deilig ut å ha litt tid for seg selv. Skal vurdere det neste gang det er aktuelt jeg også (kan bli en stund til men...).

Det var nok ikke så aktuelt for meg å være med til mormor - hun bor 50 mil herfra, og det blir raskt veldig dyrt med flyreisene.... Og storesøster storkoser seg uten mamma skal du tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hjemme alene flere ganger siden ungene ble født, og jeg skjønner deg godt, det er deilig! Så er det ekstra deilig når familien kommer tilbake, og man har rukket å begynne å savne dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er DEILIG kan du tro! Nå er det bare ca 1 døgn igjen, og jeg ville ikke hatt noe imot om de ble lengre - den friheten jeg har til å gjøre.... ingenting.... er utrolig deilig!

Ååååå, jeg er skikkelig misunnelig - på den måten at jeg unner deg det, men skulle ønske det var meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke sær. Min eldste er 9 og jeg har aldri vært mer enn 1 døgn alene hjemme. Det har vel skjedd 2 ganger, tror jeg.

Kos deg, det høres veldig deilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Min eldste er 4 og jeg har ikke vært alene hjemme foreløpig. Det kommer vel til å drøye litt også, ettersom jeg har flere små. Klarer egentlig ikke å forestille meg hvordan det er engang :)

Antageligvis hadde jeg blitt med til "mormor" hvis jeg hadde vært i samme situasjon, men det høres utrolig deilig ut å ha litt tid for seg selv. Skal vurdere det neste gang det er aktuelt jeg også (kan bli en stund til men...).

Der er jeg helt uenig med deg, må jo være en fantastisk erfaring for datteren å reise til mormor uten at mor er med! Forutsatt at hun liker mormor og trives der, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg helt uenig med deg, må jo være en fantastisk erfaring for datteren å reise til mormor uten at mor er med! Forutsatt at hun liker mormor og trives der, selvfølgelig.

Tror du misforstod litt -eller så var det jeg som uttrykte meg klønte. Mente ikke at det var galt at mor ikke ble med til mormor, men at jeg sannsynligvis hadde blitt med (av gammel vane?) og derfor kan jeg se langt etter å være alene hjemme. Fordi jeg alltid tenker at jeg skal være med hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok ikke så aktuelt for meg å være med til mormor - hun bor 50 mil herfra, og det blir raskt veldig dyrt med flyreisene.... Og storesøster storkoser seg uten mamma skal du tro!

Mente ikke at det var galt at du ikke var med, bare at jeg automatisk hadde tenkt at jeg skulle være med hvis jeg var i samme situasjon -og dermed gått glipp av denne alene-tiden hjemme. Uttrykte meg nok litt klønete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Tror du misforstod litt -eller så var det jeg som uttrykte meg klønte. Mente ikke at det var galt at mor ikke ble med til mormor, men at jeg sannsynligvis hadde blitt med (av gammel vane?) og derfor kan jeg se langt etter å være alene hjemme. Fordi jeg alltid tenker at jeg skal være med hvis du skjønner.

Du må slutte å være så pliktoppfyllende ;).

Spørs jo hvordan turen hva planlagt/invitert til det, kanskje mormor inviterte barnebarnet spesielt? Da er det vel liten vits i at mor blir med - om hun ikke veldig gjerne vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...