Gå til innhold

Skattekiste kake


HEGH

Anbefalte innlegg

4 åring har bursdag til lørdag - noen som har en enkel og grei fremgangsmåte å lage en skattekistekake på ??? ( tenker på sjokoladekake). Første barnehagebursdag og vil gjøre litt ekstra stat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt usikker på hva du mener med skattekiste-kake, men å lage en enkel sjørøverkake i form av et skip er ingen sak, f.eks. noe à la denne:

http://www.tine.no/page?id=28&key=8726&cat=648

Takk for det Elextra, men jeg hadde sette den( redd den er litt for avansert for meg :-)). Ser for meg en kiste som er full av gullmynter. Kanskje jeg rett og slett må vare skjære ut kaka sette den på høykant og legge et "lokk" på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Takk for det Elextra, men jeg hadde sette den( redd den er litt for avansert for meg :-)). Ser for meg en kiste som er full av gullmynter. Kanskje jeg rett og slett må vare skjære ut kaka sette den på høykant og legge et "lokk" på.

Klarer ikke helt se for meg hva du tenker på, men kan love deg at sjørøverkaka jeg viste bilde av ikke er avansert.

Skal forsøke å forklare, men ikke så lett uten å bruke tegninger.

Du baker en langpannekake (evt. Toromix) og skjærer av ca. 2/3 av denne. Da har du et kakerektangel. Ene enden formes som en "pil" ved at to hjørner skjæres rettvinklet. Avskjæret (to biter) vender du og legger oppå "baugen" av båten, slik at det blir et "overbygg" foran.

Kutt av et stykke i akter av båten (ca. 6 cm.) som legges oppå i bakkant for å danne et overbygg akter.

Bruk sjokoladekrem som "lim" for å feste bitene over og dekk hele kaken med sjokoladekrem. Pynt med non-stop og seigmenn og gjerne engelsk konfekt (særlig de runde -> fine kanoner :-) og lag et seil som på bildet, seilet kan godt være ensfarget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjerringskinn

Lag en sjokoladekake i langpanne. Del den i tre. Legg to oppåhverandre og skjær ut litt av innmaten på det øverste laget. Smør inn med sjokoladekrem og dekk til evt ujevnheter.

Den tredje delen er lokk. Smør inn lokket med glasur før du setter det på så blir det minst klin. Støtt opp med en grillpinne på hver side, men fest de spisse tuppene i noe så de ikke går i gjennom lokk og bunn. Sånne runde lakriskonfekter eller annen godis er fint til dette. Træ dem litt nedpå så den spisse tuppen får litt feste.

Det er kjempelett å lage denne, for alle ujevnheter dekkes av glasuren. Sjokoladesmørkrem f.eks er ypperlig.

Gullpenger med sjokolade inni får du bl a på Nille.

God fornøyelse ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...