Gå til innhold

forslag til uteområde barnehage?


Gjest ikke nick da

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nick da

Det er kun asfalt der og en liten plen uten drenering.

Jeg skriver et brev nå til en forslagskasse; har noen idéer til hva jeg kan foreslå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I barnehagen vår tok de kontakt med nrk barne-tv som i sine sommer-programmer tidligere har hatt fantastiske natur- lekeplasser. Vår flate kjedelige barnehage er nå utrolig flott og ungene elsker den. Nesten så jeg selv skulle ønske å gå der. Flat asfalt kan lett gjøres om til kupert terreng. Husker dessverre ikke navnet på dem som lagde utearealet, men kanskje nrk har noen linker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ihvertfall sørget for drenering!!

Den første bhg slønnen min gikk i hadde null drenering. Én ting at området under husker osv ble litt vel gjørmete om sommeren. Verre var det at om vinteren så rant ikke smeltevann bort. Og vinteren på Østlandet er ofte veldig vekslende mlm kaldere og mildere perioder.

Så snøen som smeltet ble fort til is på store deler av bhg, hvilket gjorde at på mange svært flotte vinterdager turte ikke de ansatte å slippe de minste barna ut. Så de satt inne i det nydelige været! :-(

Hjelper ikek emd all verdens kule lekeapparater hvis man likevel ikke kan gå ut. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...