Gå til innhold

Negl som faller ut


jubalong70

Anbefalte innlegg

Minstemann falt for noen dager siden og slo fingeren sin. Det blødde fra under neglen.

Det har småverket litt, men det har sluttet nå.

I dag falt han igjen, og slo samme finger. Det blødde, og når jeg kikket på fingreren så driver neglen på å løsner. Jeg kjente litt på den, men den sitter fortsatt fast noen steder.

Plaster er for ham den dummeste tingen i hele verden, så det drar han bare av med en gang. (Han er 20 mnd.)

Noen som har noen tanker om hva jeg bør gjøre?

Skal jeg dra til legen og få ham til å dra ut neglen med en gang, eller bare la det gå sin gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært borte i noe tilsvarende med en av ungene mine da han fikk fingeren i klem i en dør i barnehagen. Da var rådet fra legen at neglen bare skulle få falle av på den naturlige måten. Og det gjorde den.

Men jeg klarer jo ikke å huske hva som ble lagt rundt fingeren, sikkert noe mer enn bare plaster.... Noen år siden dette, gutten er 14 år nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borte i noe tilsvarende med en av ungene mine da han fikk fingeren i klem i en dør i barnehagen. Da var rådet fra legen at neglen bare skulle få falle av på den naturlige måten. Og det gjorde den.

Men jeg klarer jo ikke å huske hva som ble lagt rundt fingeren, sikkert noe mer enn bare plaster.... Noen år siden dette, gutten er 14 år nå :)

Så du vil anbefale meg å ta ham med til legen for å få på noe rundt fingeren annet enn plaster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil anbefale meg å ta ham med til legen for å få på noe rundt fingeren annet enn plaster?

Var ikke noe annet som ble anbefalt da jeg mistet min stortånegl iallefall. Bare la det gå sin gang, ev. bad i medisinsk grønnsåpe dersom det ser ut som det kan bli infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe annet som ble anbefalt da jeg mistet min stortånegl iallefall. Bare la det gå sin gang, ev. bad i medisinsk grønnsåpe dersom det ser ut som det kan bli infeksjon.

Takk. Da tror jeg vi bare lar den være. Får prøve å ha på plaster innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La det gå sin gang; du trenger ikke legebesøk for dette.

Takk. Vi prøver å ha på plaster så mye som det går (det går med noen om dagen...), ellers gjør vi ingenting - bare venter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...