Gå til innhold

timotei allergi.


anjali

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 3 år som har konstantert allergi mot timotei. Dette antar jeg han har hatt siden han var 2. Da sa de at det var hund og katt, men kunne ikke ta test fordi han var for liten. Jeg er i dag glad for at vi ikke tok livet av våres kjæledyr, da det nå ikke viser noen utslag på desse. Det jeg lurer på er om jeg bør få han inn til spesialister da han er meget plaget av dette. Jeg må ærlig innrømme at jeg har liten tiltro til min fastlege da det tok meg 4 uker å få tatt blodprøve.. Da med 5 besøk på legevakten der det endelig var en av de legene som skrev ut de nødvendige papirene. Jeg har fått medisiner, men synst ikke de fungerer godt på han. Dette er begynt å bli ganske fortvilende, da han sover dårlig om natten, må mye hjem fra barnehage osv. Jeg er i full jobb, så min arbeidsgiver er ikke så fornøyd for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Be om henvisning til barnelage/allergilege, da vel? Ingen big deal.

Om dere fortsatt har mistanke om allergi mot hund eller katt, bør dere ikke ha slike hjemme. All allergi blir verre av eksponering mot det man er allergisk mot.

Er selv allergisk mot gress (timotei), katt og hest, disse allergiene henger ofte sammen. Trøsten ved gressallergien er at den kun varer noen få uker...

Husk, allergi er plagsomt, men for de færreste virkelig sykdom. Det er vel ikke nødvendig å holde gutten hjemme selv om han er allergisk? Husk at dersom du lar ham sove utover dagen går det gjerne utover nattesøvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressallergiker

Be om henvisning til barnelage/allergilege, da vel? Ingen big deal.

Om dere fortsatt har mistanke om allergi mot hund eller katt, bør dere ikke ha slike hjemme. All allergi blir verre av eksponering mot det man er allergisk mot.

Er selv allergisk mot gress (timotei), katt og hest, disse allergiene henger ofte sammen. Trøsten ved gressallergien er at den kun varer noen få uker...

Husk, allergi er plagsomt, men for de færreste virkelig sykdom. Det er vel ikke nødvendig å holde gutten hjemme selv om han er allergisk? Husk at dersom du lar ham sove utover dagen går det gjerne utover nattesøvnen.

Noen få uker??

Gresspollensesongen varer fra juni til september!

Selv er jeg meget allergisk mot timotei og må ta medisiner fra mai og ut september! Allergi må tas alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Noen få uker??

Gresspollensesongen varer fra juni til september!

Selv er jeg meget allergisk mot timotei og må ta medisiner fra mai og ut september! Allergi må tas alvorlig.

Jeg er veldig plaget når det står på som verst, men det er heldigvis bare fra ca. 20. juni - 20. juli (for meg), verst rundt 10. juli. Tror ikke det er vanlig å være sterkt plaget så lenge som du nevner, selv om jeg selsvsagt ikke skal nekte for at det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg er veldig plaget når det står på som verst, men det er heldigvis bare fra ca. 20. juni - 20. juli (for meg), verst rundt 10. juli. Tror ikke det er vanlig å være sterkt plaget så lenge som du nevner, selv om jeg selsvsagt ikke skal nekte for at det er mulig.

Mannen min er allergisk mot gresspollen, og sesongen er jammen lang. Fra de første gress-sortene blomstrer i begynnelsen av juni (først knereverumpe og engkvein), så timotei, raigras, kveke m.fl. utover sommeren, og så seine sorter ut i september....

Ikke noen kort sesong, ei!

Men til anjali - mannen min er ikke allergisk mot husdyr, så for ham er det ingen sammenheng der. Jeg derimot, er allergisk mot husdyr (katt, hund, hest, gris), men ikke mot pollen :-(

SYnes du skal be om henvisning til allergispesialist eller barnelege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Mannen min er allergisk mot gresspollen, og sesongen er jammen lang. Fra de første gress-sortene blomstrer i begynnelsen av juni (først knereverumpe og engkvein), så timotei, raigras, kveke m.fl. utover sommeren, og så seine sorter ut i september....

Ikke noen kort sesong, ei!

Men til anjali - mannen min er ikke allergisk mot husdyr, så for ham er det ingen sammenheng der. Jeg derimot, er allergisk mot husdyr (katt, hund, hest, gris), men ikke mot pollen :-(

SYnes du skal be om henvisning til allergispesialist eller barnelege!

Da er jo mannen din allergisk mot mer enn bare timotei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...