Gå til innhold

barn syk.sykemelding fra legen


Gjest kate-74-

Anbefalte innlegg

Gjest kate-74-

Jeg var borte fra jobb mandag og i dag pga sykt barn.Hadde fri i går men sønnen min har fortsatt feber(3 dager)og skal til legen i dag.Må nok være hjemme i morgen.Kan jeg be legen om sykemelding?.Mannen min vil ikke være hjemme sier han for han har tatt nesten alle sykedagene i de siste 3 årene når sønnen vår har vært syk pga han jobbet 30 %.Nå jobber han 100% og mener at det er min tur å være hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke be legen din om en sykemelding for at ditt barn er sykt. Har du ikke flere syke dager igjen ( du har 10 dager pr. kalender år ), må du ta ut feriedager, evt. avspasering. Det er ikke du som er syk, men ditt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg hadde blitt rasende om mannen min hadde kommet med en slik kommentar!!!

Selv var jeg hjemme i to år med minsten og mannen min slapp å bruke "sykt-barn-dager" når de tre ungene våre var syke. Tenk om jeg skulle nekte å ta ut "sykt-barn-dager" nå som jeg er ute i jobb, fordi han står i "gjeld" til meg. Makan!!!!

Dere bør dele dagene mellom dere på best mulig måte. Skulle bare mangle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke har brukt opp de 10 dagene dine så kan du bruke mer enn 3 dager. Men du må ha en legeerklæring på barnet fom den 4 dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke 3-dagers begrensning på sykt barn-dager. Du får ikke sykemelding med mindre du selv er syk.

...men arbeidsgiver kan kreve legeerklæring etter den 3. dagen- og noen leger skriver ut sykmelding på foreldre når barna er syke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke be legen din om en sykemelding for at ditt barn er sykt. Har du ikke flere syke dager igjen ( du har 10 dager pr. kalender år ), må du ta ut feriedager, evt. avspasering. Det er ikke du som er syk, men ditt barn.

Men mange leger skriver sykmelding på foreldrene uansett, så det er bare å spørre det.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde klappet til mannen min hvis han hadde kommet med en slik kommentar. Hva han har gjort de 3 foregående årene spiller overhodet ingen rolle. Han har 10 dager i år, og hvis barna hans er syke, så får han pokker meg være hjemme å passe dem hvis han har dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mange leger skriver sykmelding på foreldrene uansett, så det er bare å spørre det.-)

Synes du det er rett at arbeidsgiveren skal betale for en sykemelding for en voksen person som ikke er syk, men barne deres? Tenk om du var arbeidsgiver. Jeg blir forbanna på folk som tror at det bare er å gå til legen å få sykemelding. Kom deg på jobb, å la mannen dine være hjemme med sykt barn. La ihvertfall ikke din arbeidsgiver lide under at din mann ikke gidder å stille opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er rett at arbeidsgiveren skal betale for en sykemelding for en voksen person som ikke er syk, men barne deres? Tenk om du var arbeidsgiver. Jeg blir forbanna på folk som tror at det bare er å gå til legen å få sykemelding. Kom deg på jobb, å la mannen dine være hjemme med sykt barn. La ihvertfall ikke din arbeidsgiver lide under at din mann ikke gidder å stille opp.

Nå er det ikke jeg som har skrevet hovedinnlegget her da, så du trenger ikke å gå til angrep på meg. Jeg har heldigvis en mann som tar sin del av ansvaret når barna er syke jeg - så jeg har ikke noe problem i så måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...