Gå til innhold

Ekkel fyr


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest prust

En mann har oppgitt falskt navn for å være fotballtrener på fotballskoler i Kristiansand:

http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article489760.ece

Og dette er der sønnen min oppholder seg denne uka... Heldigvis at de var mistenksomme mot ham og fikk ham vekk. Hvis en har væt dømt for overgrep mot et barn, og seinere frikjent, så bør en holde seg borte fra slike sammenhenger i lang tid, for å bevise sin uskyld - mener nå jeg.... Og i alle fall ikke operere med falskt navn!

Må visst ta en ny prat med min sønn om farlige personer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En samme type har prøvd å få trenerjobber for fotballag i Vestfold siste året eller mer. Det har stått mye om det i aviser her. Han brukte faskt navn, og er tidligere tiltalt for misbruk av barn. Skummelt. Viktig å sjekke referanser nøye - det er sikkerheten til våre barn det handler om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

En samme type har prøvd å få trenerjobber for fotballag i Vestfold siste året eller mer. Det har stått mye om det i aviser her. Han brukte faskt navn, og er tidligere tiltalt for misbruk av barn. Skummelt. Viktig å sjekke referanser nøye - det er sikkerheten til våre barn det handler om!

Han har visst vært veldig aktiv i store deler av Østlandet og på Sørlandet de siste årene, og vært trener og jobbet som assistent på flere SFO'er. Skikkelig ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Uff, så ekkelt!

Jeg hadde en alvorsprat med gutten min i kveld om dette. Lenge siden vi hadde pratet om "de som er slemme med barn".

Jeg sa litt mer denne gangen - om at noen voksne kan lokke barn til å ta på tissen deres, eller at den voksne vil ta på barnas tiss. La vekt på at de fleste er snille, men at det finnes noen få slemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Guffent. For en bedriten fyr.

Teoretisk sett så kan han ha trent gutten min på mandag, før de oppdaget hvem det var. Men sjansen er jo minimal da, tror de oppdaget det ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en alvorsprat med gutten min i kveld om dette. Lenge siden vi hadde pratet om "de som er slemme med barn".

Jeg sa litt mer denne gangen - om at noen voksne kan lokke barn til å ta på tissen deres, eller at den voksne vil ta på barnas tiss. La vekt på at de fleste er snille, men at det finnes noen få slemme.

Kom han med noen oppfølgingsspørsmål da?

Jeg synes det er så vanskelig å finne balansegangen mellom å skremme barna litt samtidig som jeg forsikrer dem om at langt fra alle er slemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Kom han med noen oppfølgingsspørsmål da?

Jeg synes det er så vanskelig å finne balansegangen mellom å skremme barna litt samtidig som jeg forsikrer dem om at langt fra alle er slemme.

Han lurte på om de som var slemme går i vanlige klær... Og så kunne han ikke skjønne at noen voksne kunne ville ta på barnas tiss - "hvorfor vil de gjøre det da?"

Og han lurte på om de bare var i skogen, og han ble nok litt mer engstelig enn jeg hadde regnet med, for han sa at han ikke ville være ute og leke mer. Men jeg sa at det kunne han, men han måtte ALDRI bli med noen han ikke kjente.

Og så snakket vi om at han bestemmer over sin kropp, og han bestemmer hvem som får lov til å ta på ham og kose med ham (han elsker å bli strøket på ryggen).

Til slutt sa jeg at han alltid kunne fortelle ALT til meg og pappaen, hvis noen var slemme eller gjorde noe ekkelt mot ham eller andre.

Vanskelig, dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Han lurte på om de som var slemme går i vanlige klær... Og så kunne han ikke skjønne at noen voksne kunne ville ta på barnas tiss - "hvorfor vil de gjøre det da?"

Og han lurte på om de bare var i skogen, og han ble nok litt mer engstelig enn jeg hadde regnet med, for han sa at han ikke ville være ute og leke mer. Men jeg sa at det kunne han, men han måtte ALDRI bli med noen han ikke kjente.

Og så snakket vi om at han bestemmer over sin kropp, og han bestemmer hvem som får lov til å ta på ham og kose med ham (han elsker å bli strøket på ryggen).

Til slutt sa jeg at han alltid kunne fortelle ALT til meg og pappaen, hvis noen var slemme eller gjorde noe ekkelt mot ham eller andre.

Vanskelig, dette her!

Jeg sa omtrent det samme som du har sagt. Jeg la også til at han ikke måtte sette seg inn i biler til fremmede folk som sa at mamma/pappa hadde sagt at de skulle hente han og kjøre han hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg sa omtrent det samme som du har sagt. Jeg la også til at han ikke måtte sette seg inn i biler til fremmede folk som sa at mamma/pappa hadde sagt at de skulle hente han og kjøre han hjem

Ja, det bør jeg nok også presisere....

Det er den største skrekken av alle - at noen skal ta barna mine og skade dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han lurte på om de som var slemme går i vanlige klær... Og så kunne han ikke skjønne at noen voksne kunne ville ta på barnas tiss - "hvorfor vil de gjøre det da?"

Og han lurte på om de bare var i skogen, og han ble nok litt mer engstelig enn jeg hadde regnet med, for han sa at han ikke ville være ute og leke mer. Men jeg sa at det kunne han, men han måtte ALDRI bli med noen han ikke kjente.

Og så snakket vi om at han bestemmer over sin kropp, og han bestemmer hvem som får lov til å ta på ham og kose med ham (han elsker å bli strøket på ryggen).

Til slutt sa jeg at han alltid kunne fortelle ALT til meg og pappaen, hvis noen var slemme eller gjorde noe ekkelt mot ham eller andre.

Vanskelig, dette her!

Høres veldig fornuftig ut det du sa.

Jeg synes også det er vanskelig å finne den rette balansen.

Storesøster har gått hjem fra skolen ofte, og jeg kjenner at jeg blir litt engstlig innimellom. Hva om noen spør om hun vil sitte på, og hun sier ja...

Jeg har snakket med henne om at ikke alle er snille, og at det ikke er lov til å sitte på med noen som hun ikke kjenner veldig godt. Selv om hun er sliten, så må hun si nei takk til skyss fra noen hun ikke kjenner.

Hun sa ja - så får jeg bare håpe hun aldri kommer opp i en slik situasjon.

Uff, hvorfor skal verden være så slem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...