Gå til innhold

Er det vanlig at teåringer er slik eller?


Gjest – tenåringer ja

Anbefalte innlegg

Gjest – tenåringer ja

Tenker mest på seg selv, slenger overalt, rommet ser bomba ut, er lat, sover lenge, forlanger lommepenger og bli henta her og der, er sur hvis de ikke får det som de vil, okuperer badet i timevis, står i dusjen lenge av gangen, er sta, alltid har hun rett og vet mye bedre enn oss voksne, vil være lengst mulig ute om kvelden/natten, henger på kjøpesentre ovs? Ja det var det negative. Så det positive, jeg får ofte en god klem med utsagn at hun er glad i meg, men veier det opp for alt det andre i lengden til 15-åringen min? Dette har vart et par år nu, og kjenner det er slitsomt. har jo andre mindre barn som også trenger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig ja. Min jente på 16, 5 har nå ferie og er hjemme hele dagen. Men å rydde på kjøkkenet, slå av og tømme oppvaksmaskin eller sette igang en vaskemaskin er utelukket.

Sko, vesker og treningsbager slenges rett inenfor døra. Akkurat nå er rommet henens ryddig for hun måtte rydde der for å komme inn av døra, men ellers er det skittentøy,rent tøy og skolebøker i en salig røre der.

Hun forlanger å kjøres og hentes på trening,( bussen går nesten fra dør til dør) ,når hun skal noe sted eller har vært ute.

Jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt, ber jeg henne rydde får jeg høre at jeg har støv på hjernen, ber jeg henne vaske klærne sine ser hun bar oppgitt på meg.

Sånn er det å ha tenåringer, bar nyte - ikke yte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det er ganske vanlig ja. Min jente på 16, 5 har nå ferie og er hjemme hele dagen. Men å rydde på kjøkkenet, slå av og tømme oppvaksmaskin eller sette igang en vaskemaskin er utelukket.

Sko, vesker og treningsbager slenges rett inenfor døra. Akkurat nå er rommet henens ryddig for hun måtte rydde der for å komme inn av døra, men ellers er det skittentøy,rent tøy og skolebøker i en salig røre der.

Hun forlanger å kjøres og hentes på trening,( bussen går nesten fra dør til dør) ,når hun skal noe sted eller har vært ute.

Jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt, ber jeg henne rydde får jeg høre at jeg har støv på hjernen, ber jeg henne vaske klærne sine ser hun bar oppgitt på meg.

Sånn er det å ha tenåringer, bar nyte - ikke yte!

Ser at det er flere måneder siden disse innleggen ble skrevet, men jeg følte bare for å kommentere det likevel! Jeg ville ikke "slått meg til ro med" at "sånn er bare tenåringer"!... Jada, kjenner absolutt tenåringer med de tendensene, men hvordan blir de sånn? Tror mangel på krav, grenser og verdiformidling fra foreldre er svaret jeg da. Nekter tenåringen å legge klærne i vaskekurven, men bare slenger de skitne klærne fra seg på gulvet på badet og rommet sitt? Ja da slutter du å vaske klærne hennes! Driter tenåringen i å hjelpe til med oppvasken? Ja da driter du i å vaske tallerknene hennes, så kan ho få maten servert på de skitne tallerknene sine neste dag. Man må være knallhard som foreldre mot tenåringer som utøver knallhardt press på familien sin. Det er jo ikke akseptabelt!! Uansett jhvor mange elektriske strømninger som forårsaker forandringer i hjernen hans/hennes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...