Gå til innhold

Trenger Syden-tips til vinteren!


Ulrikke

Anbefalte innlegg

Vi leker med tanken på å ta med familien til "Syden" til vinteren.

Thailand og Mexico osv er selvfølgelig fristende, men det blir nok for lang flytur. Vi kan sannsynligvis bare være borte en uke.

Hva har dere av tips? Gjerne konkrete steder, og gjerne hotell også. Vi vil ha det greit, men trenger ikke luksus. Til vinteren er ungene 2, 7 og 8 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mandolina

Flust med gode tilbudd, bestill kataloger og gå på jakt etter ditt drømmested.

Har vært i Syden hver vinter i de siste 20 årene, det er deilig å reise fra snø, vinter, mørke og kulde og komme til solen og varmen.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville satset på Kanariøyene, jeg. Det blir nok lang nok reise for en på 2 (og ikke minst for foreldrene som skal passe på).

Jeg ble en gang anbefalt et sted på Tenerife, tror det var der - et Sunwing Resort senter. Nå kommer jeg ikke inn på Ving sine sider - typisk. Husker jeg rett så var det Fanabe eller noe slikt det het der.

Vi dro aldri dit, men du kan jo sjekke det ut på internett eller i katalogen til Ving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syden-på-vinteren

Jeg anbefaler Puerto Rico på Gran Canaria. Ikke noe luksus sted, og mye turister, men et greit sted å dra med barna. Vi bodde på Sunsuite (Ving), som har store og herlige balkonger (heter det det tro..?) der det var både solsenger og stoler med bord :) Kjekt med så god plass når man har barn. Rett overfor kjøpesenteret der, og ca en km fra stranden, fin gåavstand ;-)

Av plassene på Gran Canaria så Puerto Rico en av de som har høyest temperatur, og er lunest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere skal reise bare en uke, blir thailand veldig langt å reise. Anbefaler som andre her, Kanariøyene. Bare fem timer unna, og været er ganske stabilt og fint der.

Hvis du reiser med barn burde dere sjekke mulighetene for å reise til Arguineguin. Det er en rolig liten fiskerlandsby 5 min. unna Puerto Rico, så slipper dere å vasse i alt bråket og turistmaset i Puerto Rico men kan heller oppsøke det når dere ønsker det. Ving har et veldig fint Sunving Resort-hotell der.

I Arguineguin er det et stort marked en gang i uka der man kan gå og rusle og kjøpe alskens dilldall, prute og kose seg - og så kommer man hjem med "Dolce og Gabbana"-klokke til 40 kroner som holder i ett års tid før viserne detter av ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Egypt i Mai. Sharm El Sheik. Veldig fornøyd med å være der, og der skal det være varmt på vinteren. Flyturen er jo heller ikke avskrekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var i Thailand med barn i vinter. Flyreisen gikk veldig greit, man flyr på natten begge veier. Hvis dere kan forlenge ferien til minst 9 dager (2 reisedager og 7 dager der), kan Thailand være et OK alternativ.

Kanariøyene er et alternativ, men det er også en gangske lang flytur, og den er på dagtid... Og midtvinters er det ikke alltid spesielt varmt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...