Gå til innhold

Barn med "toalett-problemer"


Gjest Far til tre

Anbefalte innlegg

Gjest Far til tre

Jeg er far til en gutt på 8 som av og til "ikke rekker" å gå på do. Jeg og mamman hans bor hver for oss. Dersom han bærser på seg hos moren, tvinger hun gutten til å vaske/spyle underbuksene sine rene! Dette mener jeg er helt galt og synes andre "straffemetoder" bør være på sin plass... Jeg er da vel ingen barnepsykolog men jeg tror slik "straffebehandling" fører gutten galt avsted da det resulterer i at han vegrer seg for å si at han har bærsa/bremsa i trusa og forsøker å skjule det. Er bekymra for fremtida til gutten..... Hva synes du/dere om slik "straff"? Trenger råd å veiledning. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har vel gått lei da, men jeg er forsåvidt enig med deg. Det kan skape et enda mer anstrengt forhold til det hele og føre ham inn i en vond sirkel.

Om en av mine har et lite uhell så trøster jeg dem bare litt og sier at "vi har da vaskemaskin!" og så finner de seg nytt undertøy. Ikke noe større problem.

Om det virkelig er sånn at han ikke rekker seg frem så får dere innføre faste dotider en tid fremover. Han er så stor at han skjønner det om dere forklarer hvorfor. Men du er sikker på at det ikke er en fysisk årsak til at det kommer i buksa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...