Gå til innhold

Så ble jeg alenemor i ferien....


Gjest ikke nick i kveld

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nick i kveld

...med en mann innlagt på psykiatrisk (det er forferdelig, jeg får ikke greie på noe og aner ikke hva som kommer til å skje i fremtiden!).

Derfor er jeg alenemor, og må feriere alene med mine to barn. Takk og pris har vi basert oss på å være mye sammen med slekt. Men selve reisingen blir bare meg og dem. Jeg gleder meg til å skape en fin og minnerik ferie for ungene mine, men det blir gasnek annerledes enn jeg hadde tenkt, ja.

God sommer, og nyt alle i familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler så med deg.

Det kommer til å gå kjempegreit å være på ferie alene med barna. Hvis dere skal kjøre bil, beregn god tid, og stopp ofte. "Veien er målet" er en god huskeregel når man reiser med barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke nick i kveld

Jeg føler så med deg.

Det kommer til å gå kjempegreit å være på ferie alene med barna. Hvis dere skal kjøre bil, beregn god tid, og stopp ofte. "Veien er målet" er en god huskeregel når man reiser med barn :)

Tusen takk for et positivt og støttende svar :)

Jeg tror også ferien går fint. Vi skal kjøre endel, men ikke urovekkende mye. Jeg gleder meg til å være sammen med familien, som støtter meg veldig mye. Har snakket med legen til mannen min i dag, og fått vite at han er alvorlig syk og blir det i uker, kanskje måneder fremover. Så det er bare å belage seg på å være alenemor en stund .....

Gruer meg til høsten, men prøver å leve i nuet og glede meg til ferie med familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et positivt og støttende svar :)

Jeg tror også ferien går fint. Vi skal kjøre endel, men ikke urovekkende mye. Jeg gleder meg til å være sammen med familien, som støtter meg veldig mye. Har snakket med legen til mannen min i dag, og fått vite at han er alvorlig syk og blir det i uker, kanskje måneder fremover. Så det er bare å belage seg på å være alenemor en stund .....

Gruer meg til høsten, men prøver å leve i nuet og glede meg til ferie med familien.

Det er så ufattelig trist å lese om mannen din. Det er godt man aldri vet hva fremtiden bringer.

Det er bra du har fått snakke med legen. Nå har du i alle fall noe å forholde deg til.

Så får du bare ta en dag om gangen - du klarer det helt sikkert kjempefint.

Hvordan blir det med økonomien oppe i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke nick i kveld

Det er så ufattelig trist å lese om mannen din. Det er godt man aldri vet hva fremtiden bringer.

Det er bra du har fått snakke med legen. Nå har du i alle fall noe å forholde deg til.

Så får du bare ta en dag om gangen - du klarer det helt sikkert kjempefint.

Hvordan blir det med økonomien oppe i dette?

Takk for enda mer trøst!

Økonomien går greit, vi klarer oss.

Det blir værre til høsten, når jeg begynner å jobbe igjen. for jeg jobber så "rare" tider (turnus), og da er jeg helt avhengig av at ungene blir tatt vare på. De er for små til å være alene på kveldstid. Satser på å få mye hjelp av besteforeldre, men vil ikke brenne ut dem helt, heller.....tror jeg må ta en alvorlig prat med min arbeidsgiver dersom mannen min fortsatt er syk til høsten. Noe jeg tror er svært sannsynlig. Derfor orker jeg ikke tenke for mye på høstmånedene akkurat nå, men tar (prøver) en dag av gangen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Oj, det kom nok brått på...

Fetteren min døde for to mnd siden og etterlot seg kone og tre små barn.. De siste ukene har jeg tenkt mye på dette å plutselig bli alene om ansvaret og da spesielt i ferien. Skal man dra noe sted, hvordan osv.. Slett ingen lett situasjon. Jeg vet ikke selv hva jeg ville gjort i tilsvarende situasjon siden jeg ikke liker å kjøre langt og dessuten ikke liker å reise langt i det hele tatt med eneansvaret for tre små..

Jeg ville nok alliert meg med slekt og familie og forsøkt å få en fin ferie likevel:)

Lykke til!! *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke nick i kveld

Oj, det kom nok brått på...

Fetteren min døde for to mnd siden og etterlot seg kone og tre små barn.. De siste ukene har jeg tenkt mye på dette å plutselig bli alene om ansvaret og da spesielt i ferien. Skal man dra noe sted, hvordan osv.. Slett ingen lett situasjon. Jeg vet ikke selv hva jeg ville gjort i tilsvarende situasjon siden jeg ikke liker å kjøre langt og dessuten ikke liker å reise langt i det hele tatt med eneansvaret for tre små..

Jeg ville nok alliert meg med slekt og familie og forsøkt å få en fin ferie likevel:)

Lykke til!! *klem*

Hei. Takk for klemmen. Det er virkelig en vanskelig tid for oss nå. Heldigvis er jeg ikke redd hverken for å kjøre bil med dem alene eller dra på utflukter med dem alene. Og heldigvis har jeg stor fam,ilie som vi skal reise sammen med. Er litt bekymret for en båttur vi skal ta, men jeg regner med at det går greit også. Det er viktig for barna at vi gjennomfører ferien som planlagt. De har gledet seg i månedsvis!

Jeg er mest av alt bekymret for fremtiden, for jeg vet ikke om og evnt når han blir frisk igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hei. Takk for klemmen. Det er virkelig en vanskelig tid for oss nå. Heldigvis er jeg ikke redd hverken for å kjøre bil med dem alene eller dra på utflukter med dem alene. Og heldigvis har jeg stor fam,ilie som vi skal reise sammen med. Er litt bekymret for en båttur vi skal ta, men jeg regner med at det går greit også. Det er viktig for barna at vi gjennomfører ferien som planlagt. De har gledet seg i månedsvis!

Jeg er mest av alt bekymret for fremtiden, for jeg vet ikke om og evnt når han blir frisk igjen.....

Det er bra du er selvstendig! Det er forøvrig jeg også, men jeg fikser bare ikke å kjøre langt.. bilduringa gjør meg bare trøtt ;-)

Du får tenke positivt! Mannen din får hjelp nå, og da er det håp i sikte. Skjønner ellers at framtiden nå blir veldig uviss. Sånn er det alltid når det skjer store omveltninger i livet. Stå på! Dette bare må gå bra:)

*tenker-på-deg-klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen gode råd eller trylleformularer til deg dessverre, men en støttende *klem* sendes ihvertfall. Håper mannen din blir frisk igjen også etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Alenemor biten av det hele greier du fint. Vi er mange alenemødre som gjør alt mulig med ungene hele tiden :-)

Men du er sikkert bekymret for mannen din. Håper han får god hjelp og snart blir bedre igjen - ta godt vare på deg selv fremover også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...