Gå til innhold

Sabeltann-show


janeymor

Anbefalte innlegg

Endelig skal vi se sabeltann forestillingen i kristiansand i sommer. 6-åringen vår hat ikke turd før i år, og for å være ærlig gleder jeg meg like mye som han :) Lillesøster på 16 mnd må også være med. noen som har tatt med så små barn før? Hun er ikke redd for noe særlig :), (tøffere enn storebror), men det er jo "midt på natten" for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er "erfarne" Sabeltannere, og skal på show for 4. gang i år. 7. åringen gleder seg som vanlig, og det blir første gang for 4. åringen. Selv synes jeg 4 år er minstealder for en slik forestilling, men selvsagt er det forskjell på barn. Jeg må innrømme at jeg hvert år har irritert meg over foreldre som drar med seg alt for små barn på forestillingen - fordi de har et storesøksen som vil gå - og fordi tydeligvis begge foreldrene også vil - mens en av dem helt klart heller skulle vært hjemme/på hotellet/campingvogna/teltet etc med det minste barnet. Ikke rent sjelden har unger begynt å grine pga kanondrønn, flammer, eksplosjoner etc, og jeg har hørt mange barn som griner og vil hjem allerede _før_ forestillingen begynner. Vi har alltid lagt inn en middagshvil når vi skal på Sabeltann. Mamma eller pappa har lat seg sammen med datteren vår, i 6 tiden, og det har gått fint. Men MÅ dere ha med barnet på 16 mnd? Man skjønner ingenting på den alderen, og faren for at det er skummelt er jo absolut til stede. Er du alene med barna slik at du ikke har annet valg enn å ta med deg begge, så vær i allefall klar over at det kan bli både skummelt, kaldt og veldig sent. Og må du gå med en hylende unge kan jo ikke 6 åringen sitte igjen alene... Ikke meningen å være slem med deg, men du spurte jo litt om hvordan dette er så ..... Lykke til skal du i allefall ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med lillebror i fjor, da var han 2,5 år. Han hadde blitt veldig ulykkelig hvis han ikke hadde fått være med, men han ble ganske redd da vi var der. Vi hadde ørepropper i ørene hans for at lyden ikke skulle bli så skremmende, men likevel... Men hvis dere får lillesøster til å sove, gjerne med ørepropper, så går det sikkert bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sterkt vurdert at en av dere voksne blir igjen på hotellet/hytta hva dere nå har med den minste. Snuppa vår er straks 20 mnd, og jeg ville aldri tatt henne med på noe sånt (av hensyn til henne, så klart - men ikke minst av hensyn til resten av forsamlingen (og meg selv... ))

Går ikke det, så ta med ørepropper, en drøss med bestikkelser og prøv å få henne til å sive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest efoll

Det skal vi også :)

Har med en på 6 og en på 8. Når den eldste var 4 prøvde vi oss også, men da sovnet hun etter ti minutter. Ikke så vellykket da....

Prøv om du kan få barna til å sove/slappe av før forestillingen, sånn at de opplagte. Ikke så lett hvis de gleder seg veldig, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det skal vi også :)

Har med en på 6 og en på 8. Når den eldste var 4 prøvde vi oss også, men da sovnet hun etter ti minutter. Ikke så vellykket da....

Prøv om du kan få barna til å sove/slappe av før forestillingen, sånn at de opplagte. Ikke så lett hvis de gleder seg veldig, da.

Vi skal være i dyreparken hele dagen, både dagen før og samme dag foretsillingen er, så jeg satser på at ungene er dautrøtte klokka 17-18, så de får sovet noen timer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var med gutter på 2 og 4 år i fjor. 2åringen har "vokst opp" på sabeltann og kan fortellingene baklengs og syns ikke det er skummelt! Har den lille sett filmene? Hvordan reagerer hun på dette? på høye lyder (som smell og kanondrøn) generellt?

Klarer hun å være oppe så lenge en kveld og hvordan blir humøret dersom du forstyrrer nattesøvnen hennes? De store barna blir jo "giret" opp av hva de skal ut på så de er jo lette å vekke!

Vær klar over at vogner må settes på anvist plass så du har ikke mulighet til å legge barnet i vogn under forestillingen. Det er trangt og du må ha henne på fanget hele tiden, ingen steder å legge henne ned feks.

Jeg tror at de barna som "kjenner" sabeltann og liker filmene (prøv en film med ganske høy lyd!) synes forestillingen er kjekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...