Gå til innhold

Når kan man ha sex.


Pus123

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel 6 uker pga renselsen som ved vanlig fødsel.

Ellers kan man ha når man føler for det, og ikke synes det gjør vondt.

Husker ikke når vi hadde sex etter hastesnittet mitt, men jeg tenkte ikke spesielt på hvor lang tid som hadde gått. Bare renselsen var over og det ikke gjorde altfor vondt lenger så var det liksom ikke noe å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Du kan ha sex så snart du føler deg klar for det.

Men i de 6-8 ukene som renselsen varer så bør mannen bruke kondom for at du skal unngå å få infeksjon. Det er jo et stort sår inne i livmoren din ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg har hatt to keisersnitt, og hadde sex omtrent like lenge etter fødselen, som etter vaginal fødsel, 5-7 uker etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har lyst :)

Samme "regler" gjelder som etter vanlig fødsel. Greit å vente til etter renselsen, eller bruke kondom til renselsen er over.

Du kjenner best om kroppen din er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...