Gå til innhold

Dårlig far?


margerita1365380476

Anbefalte innlegg

Slike historier har jeg hørt mange ganger før, også av noen venninner. Som regel er det snakk om at det ikke blir stilt krav til mannen, og noen av dem utnytter seg av det og blir late og hjelpesløse. Jeg har hørt flere si at hvis mannen står opp med ungene får de hverken mat eller klær, så for mora sin del betyr det bare at arbeidsoppgavene "hennes" blir utsatt.

Du får gi han litt klarere beskjeder i framtiden, og bli enige på forhånd om hvem som skal stå opp med barnet. F eks en gang hver i helgene. Enkelte menn trenger helt korte og tydelige beskjeder, de bare er sånn ;) Et hint og to forstår de som regel lite av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor velger du å få et barn til med en slik partner?

Det var det første jeg tenkte også! Hvordan kan en velge å få et barn til med en mann som stiller så lite og sinnsykt dårlig opp. For dette er vel langt under normalen! jeg synes det sier så mye om en mann når han viser så liten omsorg for sitt eget barn. Det er det det handler om, ikke noe annet. En mann trenger ikke opplæring i omsorg og empati. En trenger ikke høyskoleutdanning for å skjønne at et lite barn trenger rein bleie og noe å drikke - etter en natt i senga. Jeg blir litt forbanna jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så må du la ham få ta skikkelig ansvar, eller du må innse at alt som har med barna å gjøre blir ditt ansvar.

Hvis han aldri står opp med barnet, så tenkte han sikkert ikke på hva som måtte skje. Han kjenner kanskje ikke barnet så veldig godt heller?

Jeg tror jeg hadde hatt en alvorsprat med mannen. Fortelle at morgenritualet består av bleieskift, på med klær og frokost (detaljert etter som hva babyen spiser).

Så ville jeg gått inn for at dere bytter på å stå opp med babyen når dere begge har fri. Da får du sovet ut annen hver dag, og han får muligheten til å bli skikkelig kjent med barnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...