Gå til innhold

INNE aktiviteter på sørlandet (Grimstad - Krist)


caprice

Anbefalte innlegg

Vi har hytte i Lillesand og i morgen blir 5. regndag i strekk - noe som går på humøret løs for oss alle. Spesielt 4 og 7 åringen kjeder seg. Selv hadde jeg alltid lekekamerater da jeg var på hytta som liten - men det har ikke ungene. Hva i all verden skal vi finne på nå? Alle spill, puslespill og andre "hytte" aktiviteter er de lei av, og vi har bakt og tegnet og jeg vet ikke hva. Noen fastboende som har noen gode tips til hva vi nå kan finne på? Finnes det feks Hoppeland e.l i disse trakter? Nå gjør ikke barna annet enn å plage hverandre *stønn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er sørlendinger som ferierer hjemme og vi har vært ute ganske mye de siste par dagene. I går hadde vi skogtur. Ungene plukka blåbær og bada underveis. I dag har vi blant annet vært i Arendal. Der holdt de på å stelle i stand til kongelig besøk i morgen.

Vi har tidligere vært på museumsbesøk med ungene og det har vært OK. Naturmuseet i Kristiansand har blant annet utsilling av utstoppede dyr.

Vest agdermusset har eget program for barna hver dag mellom 13 og 14.

Ved mineralparken på Evje er det visst sommermarked med mange aktiviteter i helga.

Ser at det er dukketeater i Lillesand i dag kanskje det er i morgen også.

Hva med å kle seg i støvler og regntøy og ta med bøtte og spann å gå på stranda?

Kino

Metro bowling reklamerer med barnerom med video, lego og ballrom.

Tur til Danmark evt heldagstur med ferje og buss til Fårup(kanskje været er bedre i Danmark)

Tur med Setesdalsbanen

Håper dere får en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter ideen om bowling, og hva med et kinobesøk i samme slengen? I Arendal, f.eks., vises nå Min Nabo Totoro (nydelig) og den nye animasjonsfilmen om ei rotte og en fugl (?), og der ligger bowlingen vis-a-vis kinoen. Kongebesøk er det jo også i morra, om det er interessant (det er flott arrangement under temaet "Kjæmpestaden"; med drakter fra gamle dager og tablåer). Se http://www.arendalinfo.no for mer om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Da jeg var liten tenkte vi nesten ikke på at det var dårlig vær, vi tok på oss regntøy og støvler og var ute og lekte uansett. Min mor husker lange kjedelige fferier på hytta i dårlig vær, jeg husker spennede ekspedisjoner i skogen i regnet med hyttevenner og far.

Det finnes ikke dårlig vær - bare dårlige klær! ;)

Skjønner selvfølgelig at det er mer stas med sol og sjø og sørlandsidyll enn med regnvær, men tror ikke barna tenker så mye på det, om ikke foreldrene påvirker dem i den retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Vi er også hjemmeværende sørlendinger i regnvær... Det er nok riktig at vi voksne kjeder oss mer enn ungene. Vet ikke helt hva vi skal gjøre i dag - kanskje prøve oss på det opplegget på Vest Agder fylkesmuseum? Svømmehallen har jeg også tenkt å sjekke ut.

Ellers så er det jo litt oppholds innimellom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må dere være inne selv om det regner? Ta på riktige klær og ta en tur ut, er mitt forslag!

Jeg er så enig!! Unger elsker jo å være ute selv i regnvær. Kanskje spesielt i regnvær.... Tenk så mange plaskedammer og snegler alt mulig, og tenk så fin som sanden er å bygge med når den er våt! Nei kle på og kom dere ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Må bare fortelle hvordan dagen vår ble:

De første timene ble tilbragt innendørs med en pottesur mamma (meg) som var skikkelig værsjuk og lengtet etter sol og varme.... Vi fikk riktignok ryddet litt inne, og hengt opp noen bilder på barnerommet. EN nabogutt kom etterhvert på besøk og de fire ungene herjet rundt og danset og lekte inne. Jeg satt også en times tid og så gjennom gamle bilder!

Så - i to-tida - tok jeg meg sjøl i nakken og fant frem regntøy og støvler, og vi gikk ut, hele hurven. Og hoppet i søledammer, gravde i sanda, laget deminiger og elver og plukket blåbær og bringebær :-)

Deretter spylte vi oss med vannslangen (moro!!!!), og gikk inn og skiftet. Så bar det til byen på kino - Den stygge andungen og jeg. Hadde med nabogutten og. Knallfin film!

Kjørte innom en butikk og kjøpte reker med tilbehør, og det hadde vi til kvelds. Før legging herjet ungene rundt og laget hinderløype i stua :-)

Og så dukket jo nøklene opp :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Må bare fortelle hvordan dagen vår ble:

De første timene ble tilbragt innendørs med en pottesur mamma (meg) som var skikkelig værsjuk og lengtet etter sol og varme.... Vi fikk riktignok ryddet litt inne, og hengt opp noen bilder på barnerommet. EN nabogutt kom etterhvert på besøk og de fire ungene herjet rundt og danset og lekte inne. Jeg satt også en times tid og så gjennom gamle bilder!

Så - i to-tida - tok jeg meg sjøl i nakken og fant frem regntøy og støvler, og vi gikk ut, hele hurven. Og hoppet i søledammer, gravde i sanda, laget deminiger og elver og plukket blåbær og bringebær :-)

Deretter spylte vi oss med vannslangen (moro!!!!), og gikk inn og skiftet. Så bar det til byen på kino - Den stygge andungen og jeg. Hadde med nabogutten og. Knallfin film!

Kjørte innom en butikk og kjøpte reker med tilbehør, og det hadde vi til kvelds. Før legging herjet ungene rundt og laget hinderløype i stua :-)

Og så dukket jo nøklene opp :-D

Hørtes ut som dere har hatt en skikkelig koslig dag.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Må bare fortelle hvordan dagen vår ble:

De første timene ble tilbragt innendørs med en pottesur mamma (meg) som var skikkelig værsjuk og lengtet etter sol og varme.... Vi fikk riktignok ryddet litt inne, og hengt opp noen bilder på barnerommet. EN nabogutt kom etterhvert på besøk og de fire ungene herjet rundt og danset og lekte inne. Jeg satt også en times tid og så gjennom gamle bilder!

Så - i to-tida - tok jeg meg sjøl i nakken og fant frem regntøy og støvler, og vi gikk ut, hele hurven. Og hoppet i søledammer, gravde i sanda, laget deminiger og elver og plukket blåbær og bringebær :-)

Deretter spylte vi oss med vannslangen (moro!!!!), og gikk inn og skiftet. Så bar det til byen på kino - Den stygge andungen og jeg. Hadde med nabogutten og. Knallfin film!

Kjørte innom en butikk og kjøpte reker med tilbehør, og det hadde vi til kvelds. Før legging herjet ungene rundt og laget hinderløype i stua :-)

Og så dukket jo nøklene opp :-D

Hørtes ut som en fin dag, da. :)

Jeg husker da jeg var liten - nabogutten som jeg lekte med hadde et sånt oppblåsbart plaskebasseng stående ute mye av sommeren. Vi "samla vann" fra alle takrennene på huset og helte oppi der. Kunne visst holde på i mange timer når det regna som verst. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Hørtes ut som en fin dag, da. :)

Jeg husker da jeg var liten - nabogutten som jeg lekte med hadde et sånt oppblåsbart plaskebasseng stående ute mye av sommeren. Vi "samla vann" fra alle takrennene på huset og helte oppi der. Kunne visst holde på i mange timer når det regna som verst. ;)

Ja, det ER jo faktisk veldig moro å leke med vann, bare en ikke fryser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...