Gå til innhold

prevensjon


Gjest hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Gjest hva skal jeg velge?

Fødsel nærmer seg og det er på tide å snart tenke tanken prevensjon igjen. Men hva skal man velge? P-piller er utelukket pga kviser og humørsvingninger. Det samme med p-plaster. Og da utelukkes vel automatisk hormonspiralen også...?

Pessar og andre liknende "objekter" ser jeg på som litt håpløst og kondom funker ikke i lengden. Hva i all verden står jeg da igjen med?!?!? Sterilisering eller p-sprøyte for mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ingen problem

Hvis det ikke er fullstendig krise om du blir gravid igjen, så ville jeg valgt sikre perioder om du er noenlunderegelmessig med mensen.

vi har gjort dette i flere år og jeg vet alltid når jeg har eggløsning og regner ut tidspunkt hvor jeg er sikker rett etter mensen og ikke to dager før eggløsning eller to dager etter. Men du må kjenne kroppen din godt for å gjøre dette.

Hos oss fungerer det utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Hvis det ikke er fullstendig krise om du blir gravid igjen, så ville jeg valgt sikre perioder om du er noenlunderegelmessig med mensen.

vi har gjort dette i flere år og jeg vet alltid når jeg har eggløsning og regner ut tidspunkt hvor jeg er sikker rett etter mensen og ikke to dager før eggløsning eller to dager etter. Men du må kjenne kroppen din godt for å gjøre dette.

Hos oss fungerer det utmerket.

Hvis en av dere har veldig lyst akkurat rundt eggløsning da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen problem

Hvis en av dere har veldig lyst akkurat rundt eggløsning da?

Da har man sex uten penetrering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man sex uten penetrering!

Høres da gruelig kjedelig ut! Det er jo akkurat under eggløsning det er aller herligst å knulle som kaniner!

Dessuten holder det ikke med avholdenhet 2 dager før eggløsning, sædcellene kan leve inne i kvinnen i bortimot en uke i påvente av et modent egg om forholdene der inne er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Høres da gruelig kjedelig ut! Det er jo akkurat under eggløsning det er aller herligst å knulle som kaniner!

Dessuten holder det ikke med avholdenhet 2 dager før eggløsning, sædcellene kan leve inne i kvinnen i bortimot en uke i påvente av et modent egg om forholdene der inne er gode.

Enig - det hadde ikke vært noe for oss. Det kan gå litt i bølger for oss, som for de fleste, men hvis det var slik at vi ikke MÅTTE ha sex en ukes tid, så kom vi sikkert til å være spengkåte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vanlig kobberspiral, og det fungerer greit for meg. Det er vel ikke anbefalt hvis du har sterke og langvarige blødninger normalt, men ellers synes jeg det er en grei prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobberspiral?

Jeg har min andre inne nå, og er veldig fornøyd.

De 1-2 første dagene av mensen er den ganske kraftig, og jeg foretrekker å bruke både tampong og bind. Så dabber blødningen kraftig av til den er helt slutt 6-7 dager etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-produkter kan du uansett ikke bruke hvis du skal amme (bortsett fra p-pillen Cerazette (usikker på stavemåte)).

Kondom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-produkter kan du uansett ikke bruke hvis du skal amme (bortsett fra p-pillen Cerazette (usikker på stavemåte)).

Kondom?

Skal man ikke gå på p-piller når man ammer? Jeg fikk Trionetta-piller (4 år siden) av legen ikke så lenge etter at jeg fødte. Har aldri hørt det der før, men hvis det stemmer, hva kan skje med babyen, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ikke gå på p-piller når man ammer? Jeg fikk Trionetta-piller (4 år siden) av legen ikke så lenge etter at jeg fødte. Har aldri hørt det der før, men hvis det stemmer, hva kan skje med babyen, da?

Hva som kan skje med babyen vet jeg ikke, men hormonene i p-pillene går over i morsmelka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...