Gå til innhold

Kan noen tipse oss om en opplevelsesrik ferie?


Gjest luksusproblemet

Anbefalte innlegg

Gjest luksusproblemet

Mamma, pappa og jente på 7 år ønsker tips om opplevelsesrik ferie uten altfor store kostnader. Vi må reise fra nord-norge. Er kanske ideløse for tiden, men jenta vil på ferie og vi foreldre ønsker at hun skal det. Kom med tips, så vi får i gang tankeprosessen. Ps vi har aldri feriert i danmark og har tidligere tenkt litt på det, ellers åpent for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Ville foreslå Danmark, men du sier ferie uten altfor store kostnader og den kan bli tøff. Fra Nord-Norge blir det vel dyrt uansett?

Ville ellers varmt foreslå Danmarksferie, vi har tatt bilen på fergen ogleid hus på Jylland flere ganger. Fine strender og korte avstander til diverse attraksjoner. Men veldig billig blir det ikke, særlig ikke om man må reise helt nordfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lokkus

Ville foreslå Danmark, men du sier ferie uten altfor store kostnader og den kan bli tøff. Fra Nord-Norge blir det vel dyrt uansett?

Ville ellers varmt foreslå Danmarksferie, vi har tatt bilen på fergen ogleid hus på Jylland flere ganger. Fine strender og korte avstander til diverse attraksjoner. Men veldig billig blir det ikke, særlig ikke om man må reise helt nordfra.

Ja kostnader regner vi med, men innen en grense. Skal vi ha bilen med må vi vel først kjøre fra nord til sør da det ikke går noen ferge til danmark fra nord. Hvor finner vi informasjon om leie av hus og danmarksferien? takker for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja kostnader regner vi med, men innen en grense. Skal vi ha bilen med må vi vel først kjøre fra nord til sør da det ikke går noen ferge til danmark fra nord. Hvor finner vi informasjon om leie av hus og danmarksferien? takker for svar...

Masse finnes på nett, har ikke nettstedene i hodet eller lagret på pc'en.

Søk på innlegg her på DOL, husker særlig at Laban har delt mye fin informasjon om Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min danske favorittlink. Danske nettsider er svært gode og oppdaterte. Rekker ikke skrive mer nå:

http://www.rejse-guide.dk/ferieidanmark/

Ellers er dette et fint sted, langs E6:

http://www.namsskogan-familiepark.no/

Det er andre ting i nærheten også, slik at man kan finne på noe i hvert fall en ukes tid, f.eks. Lakseakvariet på Fiskumfoss (finner ikke link i farten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Her er min danske favorittlink. Danske nettsider er svært gode og oppdaterte. Rekker ikke skrive mer nå:

http://www.rejse-guide.dk/ferieidanmark/

Ellers er dette et fint sted, langs E6:

http://www.namsskogan-familiepark.no/

Det er andre ting i nærheten også, slik at man kan finne på noe i hvert fall en ukes tid, f.eks. Lakseakvariet på Fiskumfoss (finner ikke link i farten).

Der var Laban og linkene ja, kfr. mitt innlegg nedenfor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var Laban og linkene ja, kfr. mitt innlegg nedenfor :-)

Ja, jeg så det :-)

Jeg burde snart få betalt, jeg har lagt ut den linken maaange ganger i løpet av mine DOL-år. Men den siden er veldig oversiktlig og man finner utrolig mye ved å gå inn derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kostnader regner vi med, men innen en grense. Skal vi ha bilen med må vi vel først kjøre fra nord til sør da det ikke går noen ferge til danmark fra nord. Hvor finner vi informasjon om leie av hus og danmarksferien? takker for svar...

Vi har leid feriehus med Dancenter og Dansommer. (.dk eller .com).

Av de to var Dansommer best hva gjelder kundeservice. De var supre!!. En gretten dancenter velkomst med hus som ikke var skikkelig utvasket er ikke noe jeg vil anbefale..

Hva med å kjøre gjennom Sverige på vei nedover? Kjøre over brua fra Sverige til Danmark?...

Danmark er ellers et supert land å feriere i. Vi tok ferge fra Oslo til København, men Master ferries krysser havet fra Kristiansand til Hirtshals for 99kr per pers på to timer.. (Sier reklamen..)

Vi er forresten i Kristiansand nå på hotell ved dyreparken -til 2500 kr natten.. Danmark ble plutselig litt billig ettersom vi må være her i to netter.. Parken litt over 1000 for fire personer... Kunne vært lenger i danmark for den prisen..

Lykke til! Dere har vel forresten ikke mulighet til å "hoppe på" noen turer med fly? Det kan være vanskelig med hus i Danmark nå..

Lykke til og god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi har leid feriehus med Dancenter og Dansommer. (.dk eller .com).

Av de to var Dansommer best hva gjelder kundeservice. De var supre!!. En gretten dancenter velkomst med hus som ikke var skikkelig utvasket er ikke noe jeg vil anbefale..

Hva med å kjøre gjennom Sverige på vei nedover? Kjøre over brua fra Sverige til Danmark?...

Danmark er ellers et supert land å feriere i. Vi tok ferge fra Oslo til København, men Master ferries krysser havet fra Kristiansand til Hirtshals for 99kr per pers på to timer.. (Sier reklamen..)

Vi er forresten i Kristiansand nå på hotell ved dyreparken -til 2500 kr natten.. Danmark ble plutselig litt billig ettersom vi må være her i to netter.. Parken litt over 1000 for fire personer... Kunne vært lenger i danmark for den prisen..

Lykke til! Dere har vel forresten ikke mulighet til å "hoppe på" noen turer med fly? Det kan være vanskelig med hus i Danmark nå..

Lykke til og god sommer!

Vi har leid både av Dancenter og Dansommer, og har like gode erfaringer med begge, samme har jeg hørt av andre. Tror derfor den negative erfaringen din var mer tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Gårdsferie?. Visitnorway.no kan hjelpe deg. Det kan være gøy hvis dere liker dyr og vil oppleve gårdslivet. tror heller ikke det er så dyrt.

En 7 åring kan jo være med på mye. Hva med biltur med telt?

Sove under åpen himmel, fiske egen middag, være litt "tilbake til naturen"?

God ferie uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er fra Nord-Norge? Vi har hatt mange fine opplevelsesrike ferier der som par. Snuppa er for lita enda. Vi har reist Lofoten på langs f.eks. Det trenger ikke være dyrt. Kan overnatte i campinghytte eller telt. Det er masse fint å se i Lofoten, og ikke så langt å dra. Litt ettersom hvor dere er fra. :-) Litt kjedelig hvis dere bor der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har leid både av Dancenter og Dansommer, og har like gode erfaringer med begge, samme har jeg hørt av andre. Tror derfor den negative erfaringen din var mer tilfeldig.

Ok. Takk! :-)

Jeg kunne ikke helt forstå at folk ville velge Dancenter slik som vi følte oss mottatt av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...