Gå til innhold

amming?


Pus123

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en sønn for tre uker siden.. ammet ikke han forrige sønnen min, bare i begynnelsen, gikk kjempefint, han var konstant fornøyd, sov tre timer i strekk, av og til lengre. Nå ammer jeg, han vil på puppen hele tiden, er aldri fornøyd.. ikke med smokken heller.. er konstant sulten.. bruker å toppe måltidet med litt erstatning, men begynner å bli veldig slitsomt å gjøre begge deler, hvertfall når jeg har en liten en til på 23 mnd.. i tillegg har jeg vitamin mangel, vil jo at han skal få i seg det han trenger av vitaminer.. har prøvd å endre kostholdet, men er ikke så lett. hva ville dere ha gjort? fortsett å amme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ogsåbabyersomhangipuppen

Hvorfor sluttet du å amme den første sønnen din etter noen uker?

At en tre uker gammel baby vil henge i puppen nesten døgnet rundt, er helt normalt, de aller, aller fleste er slik. Det har også med behovet for å kjenne lukten, varmen, få kroppskontakt på. La han få ligge ved puppen til han sovner eller slipper den, eller du blir lei.

Får du nok ro rundt deg slik at melken renner? Jeg strevde med dette i begynnelsen av nr.2. Fant en løsning, når pappaen eller andre var hjemme, la jeg meg inne på soverommet med babyen og lukket døren. Når jeg og babyen og storesøster var alene, satte jeg henne i armkroken med en bok, det gikk fint, og det gikk også bra at jeg la meg med begge i sengen, slik at eldstejenta lå med ansiktet sitt mot mitt, og babyen imellom oss. Da koste vi oss veldig alle tre.

Det er så lett å begynne med tillegg. Tror ikke jeg kjenner noen mødre, som ikke har trodd at babyen får for lite mat. Jeg har titt vært på helsestasjonen og veid, og fått vite at ungene vokser flott.

Selv om jeg har tre barn, lot jeg meg hver gang lure, for nesten uansett hva det er, vil små nyfødte babyer suge på puppen uansett hva det er. Det er trygt, godt, lukter mamma. Det er veldig beroligende for en liten nyfødt skapning uansett hva det er. Så at en baby vil henge i puppen, trenger absolutt ikke bety at det trengs noe tillegg.

Kutt ut tillegget, ikke ammingen, og ta en tur på helsestasjonen og veie, og snakk med helsesøster. De vet råd for det meste. Husk også at første barnet er alene om oppmerksomheten. Nr. 2 må alltids kjempe mer for å få den oppmerksomheten hun/han trenger. Hjalp veldig for meg, på alle tre, å ha de i bæresele på magen den første tiden. Når jeg var ferdig å amme, var det i bæreselen, og heller amme igjen en time etterpå. Ammer en ofte nok, får babyen alltid nok mat og melkemengden øker.

Vitaminmangel - drikk biovit for din egen del. Babyen får det den trenger gjennom morsmelken. Hilsen mamma med tre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...