Gå til innhold

Er gutter villere enn jenter?


Gjest Mammaen til go'gutten ;) *Sliten*

Anbefalte innlegg

Gjest Mammaen til go'gutten ;) *Sliten*

Hva er deres erfaringer på det området? Hvis jeg sammenligner sønnen min med døtrene mine, så bråker han mer, plager og erter mer, roper mer, mer armer og bein, finner på flere "kreativiteter" osv.

I kveld funderer jeg litt over årsaken til at han er så ulik dem. Det kan være personlighet, at han er midt i mellom, eller er det rett og slett en kombinasjon av de to tingene og at han er gutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jenter er roligere, tror det har med personlighet å gjøre. Mine to jenter er villere enn alle guttene jeg vet om. Nr to er vel kanskje derimot oftere "vill" enn førstefødte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg har en gutt på 8, og to jenter på 6 og 3.

Den desidert villeste og mest bråkete og som gjør mest av seg, er hun på 6. Gutten var stille og rolig og filosoferende til han var rundt 6, nå er han mer aktiv, men ikke bråkete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det har like mye med plassering i søskenflokken, og kanskje personlighet, å gjøre som kjønn. Jeg har to gutter hvorav den eldste er veldig rolig, og liker best å leke med jenter og andre rolige gutter, mens han yngste er utrolig "vill" og kreativ i forhold, og finner på mye rart. Jeg og min søster var akkurat sånn vi også - jeg (som er eldst) var rolig, mens hun (som er yngst) fant på veldig mye rart og var overalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter er ofte villere enn jenter. Om det er biologisk eller miljøbetinget er en annen sak. I en skoleklasse har det mye å si for klassemiljøet om det er flertall av gutter eller jenter. Hva som er positivt er en annen diskusjon, men for lærere kan det være mer slitsomt med "guttenes vilterhet". De aller fleste lærere greier å se det positive i det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne 46

Mine gutar 5 stk er ikkje villare enn jentene 4 stk. Men gutane finn lettare ein ball å sparke på når dei er ilag, eller dei set med kvar sin data. Jentene prater og held på med fellesting som selskap, Bratz, eller berre prate. Her ein kveld skulle dei bli kjent med ei ny jente (11 år), då sat dei i snart to timar i ro og prata. Eg er sikker på at det hadde ikkje gutane orka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fei1365380229

Jeg har to gutter og to jenter. Den eldste gutten har desidert vært den villeste. Den eldste jenta mi har vært veldig rolig, den yngste ikke fullt så rolig, men jeg merker stor forskjell når gutta har bursdag, mange på besøk eller når jentene har det.

Guttene mine og kompisene deres er garantert mye villere. Men de kan sitte stille i døgn også, med dataspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mine to er bare de to, gutt på snart 9 og jente på snart 7, så kan de være både rolige og ville begge to. :o)

Har gutten besøk av en kompis så er aktivitetsnivået og lydnivået tydelig merkbart som regel! Har jenta besøk av en venninne hører jeg knapt at de er inne på rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Tror det er vitenskapelig bevist at smågutter i snitt er mer fysiske og viltre enn småjenter. Småjenter kan derimot være mer verbale/kverulante.

Selvfølgelig finnes det masse individuelle forskjeller.

Kjenner mange viltre jenter og rolige gutter. Men synes jo likevel jeg ser en tendens blant venners barn til at mange jenter kan sitte lengre med én aktivitet som perling, pusling og TV, og ofte ikke har fullt så mye maur i beina som de små guttene.

En venninne av meg med to små jenter snakker om å ha "rolige, koselige dager inne". Hallo!? Tydelig du har jenter, sier jeg da, men igjen kan de jo vel så gjerne være individuelle forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Jepp, det mener jeg bestemt.

Bare se på bursdagselskaper...

Jentene sitter pent å spiser, er stille og rolige.

Guttene fyker rundt, og har et sinnsykt støynivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter trenger generelt større plass å boltre seg på ettersom de leker på en annen måte. Jentene kan sitte rolig og leke f.eks. dukkeleker mens guttene heller vil hoppe og sprette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...