Gå til innhold

"hyper" unge


smekka

Anbefalte innlegg

4-åringen blir helt hyper til tider. Særlig når vi får besøk eller hun gleder sg veldig til noe. Da er hun ikke til å snakke til i det hele tatt og hun er helt fullstendig over seg aktiv. Helt stresset rett og slett. Det ender ofte med at hun slår seg eller at jeg blir sint for det går helt over styr. Hun prater som en foss, hopper og løper rundt omkring, slår gjestene (ikke vondt ment men alikevel), roper etc. Etter en stund ender det dessuten med at energien blir veldig negativ, F.eks: hun hyler for at ikke alt går etter hennes pipe eller hvis det ikke blir akkurat slik hun har tenkt seg.

Jeg ser at det er fordi hun gleder seg/synes noe er gøy, men det er alikevel litt slitsomt. Og jeg klarer virkelig ikke å roe henne. Begynner innimellom å lure om hun lider av en form for adhd, men det er kanskje litt drøyt. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Hun prater som en foss, hopper og løper rundt omkring, slår gjestene (ikke vondt ment men alikevel), roper etc. Etter en stund ender det dessuten med at energien blir veldig negativ''

Kjenner meg godt igjen, for slik er min jente på snart 6 år også..

Håper du får noen gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hun prater som en foss, hopper og løper rundt omkring, slår gjestene (ikke vondt ment men alikevel), roper etc. Etter en stund ender det dessuten med at energien blir veldig negativ''

Kjenner meg godt igjen, for slik er min jente på snart 6 år også..

Håper du får noen gode tips!

...og sånn er min 4 - åring. Særlig nå i ferien, når det ikke er den vanlige barnehage rutinen, og dagene ikke er fylt opp av daglige aktiviteter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om gjestene leker med henne i hagen litt før dere går inn? Kaste litt ball og herje litt og bli litt kjent? Hun er sikkert så glad, så glad og nesten ikke vet å styre seg. Tror ikke dette er ADHD.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde liknende problem med 4 åringen. Vi bruker nå god tid på forhånd til å forklare hva som skal skje, hvordan han skal oppføre seg og liknende. Det har hjulpet en del. I tillegg gir vi ham mat før besøket - så lite sukker som mulig så magen er mett, og søtbehovet er mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...