Gå til innhold

for mye mat?


Pus123

Anbefalte innlegg

sønnen min er nå snart 1 mnd.. hvor mye er det egentlig vanlig at han ligger på puppen? nå er det nesten hver time..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid latt mine ligge ti min på hver pupp og deretter ventet ca 3 timer. Da får de et rikelig måltid når de spiser og blir ikke så fort sultne igjen. Mindre urolige blir de også. Dette er ihvertfall min erfaring. Har selvfølgelig hatt økedøgn innimellom hvor de har ligget til mesteparten av dagen.

De jeg kjenner som har ammet babyen ofte har også hatt urolige barn som fort har blitt sultne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, dette finnes det vel neppe noe fasitsvar på.... Jenta mi brukte nesten 40 min på å spise den første tiden. Det blir jo ekstra vanskelig hvis de driver og dupper av hele tiden også, det kan jo ikke være sånn!

Hvis han driver og sovner så må du hvertfall ta han fra puppen, og så må du sørge for at du er sikker på at han _spiser_ når han faktisk ligger der. Kanskje han surver eller gir beskjed om noe annet enn at han trenger mat noen ganger? Trøtt? Bleieskift? Kos?

Hvis du ikke legger han til brystet hver gang han surver men heller prøver andre ting først, så kan det jo hende det blir litt annerledes. Jeg syns hvertfall det burde gå to timer mellom hvert måltid, du rekker jo nesten ikke produsere noe melk heller hvis han spiser hver time. Hvis du blir usikker på om han spiser nok i et måltid så syns jeg du skal dra på helsestasjonen og veie han før og etter mat, da ser du hvor mye han får i seg. Så slipper du bekymringen.

Jeg vet ikke helt om dette var noe hjelp, du skrev liksom så lite i innlegget ditt, men dette er hvertfall ting jeg hadde tenkt på og prøvd ut. Etter en stund skal du se det går raskere uansett, her hos meg er begge puppene tomme på ca ti minutter nå (hun er snart fem mndr).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempestore forskjeller på babyer når det gjelder dette! Da mine var så små, ammet jeg dem kanskje i 45 minutter av gangen (20 min på hvert bryst), men etterhvert ble det kortere hver gang (de blir sterkere i munnen etterhvert, dvs. mer effektive til å suge) Hvis du ammer en gang pr. time, hvor lenge ammer du hver gang? Mine ble ammet veldig ofte på kvelden, da var melkemengden mindre. Om morgenen ammet jeg mye sjeldnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frem til de er en 3-4-5 mnd gamle er det absolutt vanlig at de spiser nesten hele dagen.

Innimellom kommer det økedager da de henger enda oftere i puppen. Da er det om å gjøre å la dem gjøre det, for da øker produksjonen tilsvarende det barnet trenger for å bli mett.

Kveldene er gjerne ekstra slitsomme, for da vil de gjerne bare henge i puppen.

Men ikke fortvil, det blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid latt mine ligge ti min på hver pupp og deretter ventet ca 3 timer. Da får de et rikelig måltid når de spiser og blir ikke så fort sultne igjen. Mindre urolige blir de også. Dette er ihvertfall min erfaring. Har selvfølgelig hatt økedøgn innimellom hvor de har ligget til mesteparten av dagen.

De jeg kjenner som har ammet babyen ofte har også hatt urolige barn som fort har blitt sultne igjen.

Dette kan man vel ikke ha som hovedregel? Min første var utrolig treg på puppen, fikk ikke igang utdrivningen før det var gått en laang stund, og han spiste gjerne i 45 min.

Nr 2 er av et helt annet kaliber, fra hun var nyfødt fikk hun i gang utdrivningen med det samme, svelget unna og var ferdig på 5-10 min.

Skulle jeg hatt ditt "regime" på min førstemann ville han nok ikke hatt det så bra..

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...