Gå til innhold

Nå har vi fått papirene og mange bilder


Bethoven

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Det har vært litt hektisk i heimen de to siste dagene, men nå har jeg endelig tid til å bruke pc'en igjen.

Vi skal reise til Jiangsu provinsen litt sør øst i Kina. Er ikke sikker på hvilken by vi skal til ennå, er det noen som har vært i denne provinsen?

Vi har en datter fra Kina på 4 1/2 og i går var vi avgårde for å vise besteforeldrene bildene vi fikk i posten. Hun er så stolt at hun har fått en lillebror, men ville ikke vise bildene i barnehagen ennå. Vi har begynt å kjøpe klær til ham også, det er litt vanskelig å velge str. på klærne. Han var 79 cm i april og veide 11,5 kg. Har kjøpt litt i str. 86 og 90.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tante tille

Tillykke med familieforøkelsen!

Synes ikke jeg ser Jiangsu-provinsen nevnt så ofte, men det var dit vi reiste i 2004 og hentet lillesøster. Vi fløy via Kastrup til Shanghai, og busset videre til byen Nanjing, hvor vi fikk barna våre. Barna kom fra forskjellige barnehjem i Jiangsu-provinsen. Flotte severdigheter både i Shanghai og Nanjing, og en minneverdig tur på alle måter!

Lykke til med forberedelser og reisen!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillykke med familieforøkelsen!

Synes ikke jeg ser Jiangsu-provinsen nevnt så ofte, men det var dit vi reiste i 2004 og hentet lillesøster. Vi fløy via Kastrup til Shanghai, og busset videre til byen Nanjing, hvor vi fikk barna våre. Barna kom fra forskjellige barnehjem i Jiangsu-provinsen. Flotte severdigheter både i Shanghai og Nanjing, og en minneverdig tur på alle måter!

Lykke til med forberedelser og reisen!

mvh

Så flott at du svarte meg. Jeg var så spent på hvilken by vi skulle til. Vi har ikke fått vite det ennå men jeg regner med at det er Nanjing vi skal til. Vi skal fly til Bejing og videre derfra samme dag.

Når var dere der i 2004? Ser at det er godt og varmt der om sommeren så jeg regner med at det fremdeles er godt og varmt i september.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tante tille

Så flott at du svarte meg. Jeg var så spent på hvilken by vi skulle til. Vi har ikke fått vite det ennå men jeg regner med at det er Nanjing vi skal til. Vi skal fly til Bejing og videre derfra samme dag.

Når var dere der i 2004? Ser at det er godt og varmt der om sommeren så jeg regner med at det fremdeles er godt og varmt i september.

Hilsen

Vi var der i månedsskiftet oktober/november. Det var deilige sommertemperaturer for oss nordmenn der da, - godt over 20 grader. Ingen sjenerende vind, eller noe slikt. Antrekket var gjerne t-skjorte, sandaler osv, men det kunne være lurt å ha med en jakke, sånn i tilfelle. Guiden fortalte at lokalbefolkningen hadde begynt å kle seg med vinterjakker osv, for de syntes det begynte å bli kjølig... :o) En bekjent av meg var i Nanjing på studieopphold i juli/august samme år, og syntes temperaturen var helt ok da også, med både sol og regn. Det er jo en provins med store elver og kanaler, og det er nok et ganske fuktig lavlandsklima der. Dette merket vi ikke så mye til så sent på høsten, men det kan jo være annerledes i september. Spesielt godt merker man varmen og fuktigheten hvis man skal bære rundt på småbarn. Lillesøster var litt over 1 år da vi hentet henne, og gikk selv, men ville/måtte bæres litt likevel iblant.

Barna kom fra byene Taizhou og Zhenjiang, - noen timers kjøring fra Nanjing. De var temmelig tørste og slitne da de kom til CCAAs kontor, og det var lurt å ha med litt vann på flaske. Jeg mener å huske at hotellet vi bodde på het Nanjing Grand Hotel. Det var kjempeflott, - god mat, rene,romslige rom (med bla a vannkokere!), og god standard. . Samt et fantastisk klokkespill i resepsjonsområdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hentet storesøster i Jiangsu-provinsen juli 1998. Bodde på flott hotell (Mandarin Garden Hotel) i Nanjing. Hadde et kjempefint opphold der i 10 dager. Mye fint å se. Varmt (35 grader) og høy luftfuktighet. Hentet storeøster på et kontor i byen Wuxi som hun kommer fra. Har du spørsmål skal jeg forsøke å svare etter beste evne. Riktig god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker litt på dette forumet....

Jeg tror nok du har valgt riktig når det gjelder klesstr. I og med at dere ikke henter han før i september (hvis jeg ikke husker feil) tar det nok ikke så lang tid før han vokser fra 86, så feks vintertøy ville jeg ha kjøpt i 92. Klær han skal bruke med en gang dere henter han vil jeg tro at 86 passer bra.

Til sammenligning var gutten min 74 cm og 10 kg i slutten av mai og har god plass i 86 foreløbig.

God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...