Gå til innhold

Slik gikk ferien vår!;-)


puttelulle

Anbefalte innlegg

Har nå vært 14 dager i Nord- Norge (Bodø, Salten, Hamarøy og omland) i 14 dager, med 3 barn.

Jeg og min kjære gruet oss "litt", for minsten er litt var for lys, og å sove i andre omgivelser enn "vanlig". Han har overnattet borte mange ganger, men da våkner han gjerne i 5-tida..

Men- vi tok fly fra Trondheim-Bodø, ei skikkelig mjølkerute, med to mellomlandinger. Og fra vi gikk inn på terminalen på Værnes, skein alle 3 som soler! Noe de fortsatte med, HELE FERIEN! De sov som steiner om natta, og gjerne til i 8.30-tida hver dag!

Vi bada, tok ferger,fiska krabber og sei. Bada igjen, var på fjellturer, spiste fisk, reker, plukka skjell, var på LekeDilla (og DER fikk de dilla, ja....), spiste og så på film på Wimpy på City Nord...

Vi hadde det knallfint! Selv om været ikke var overvettes bra på slutten, hadde vi det SÅ godt!;-) Det er så deilig å ha tid og ikke minst: overskudd!-til å leike med ungene, kose seg og bare nyyyyte livet!;-)

Vi har enda 3 uker ferie igjen, og de skal også nytes! Fisketurer, telt-turer, også litt slåttonn, da....;-(

Ha en fortsatt flott sommer, dere andre der ute, også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som dere har hatt det kjempefint!

Dere var ikke innom Steigen, altså?? Dette er nemlig mine andre hjemtrakter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt det kjempefint!

Dere var ikke innom Steigen, altså?? Dette er nemlig mine andre hjemtrakter ;)

Hm, Steigen.... (Dårlige geografi-kunnskaper skjønner jeg...). Hvor blir det igjen, da!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt herlig ut!!!

JA!!! Det var helt super-dupert!:-) Mannen min har slekt "oppi der", og vi 5 fikk låne deres 7-seter m. DVD spiller... Vi kom oss akkurat dit vi ville, når vi ville! Nord-Norge er vidunderlig i god vær, og nesten like flott i grå-vær. Det er noe helt annet enn landskapet og klimaet vi er vant til fra før. Å plukke skjell og lete etter krabber under tanga i fjæra for sånne "innlandskrabber" som oss, er like artig i både finvær og ruskevær!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, Steigen.... (Dårlige geografi-kunnskaper skjønner jeg...). Hvor blir det igjen, da!?

Det er liksom kommunen sør og litt vest for Hamarøy hvis dere kjører E6 (og jeg er skikkelig dårlig til å forklare... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er liksom kommunen sør og litt vest for Hamarøy hvis dere kjører E6 (og jeg er skikkelig dårlig til å forklare... ;)

Hehe! Jo, da var vi nok innom der, ja! Vi var til Tranøy fyr en dag, og så kjørte vi litt rundt på måfå etterpå. Husker ikke veinr/steder nå, egentlig, for de var så mange plasser... *tummelumsk i hodet enda* Men fint er det iallefall i de traktene!:-) Jeg har ikke vært lenger nord enn til Narvik, men...

Moren min kommer fra Korsnes, og der har vi vært maaaaange ganger. Alldeles nydelig i fint vær. Men jeg har vært der i 14 dager med skodde helt ned til bakken hele perioden også... Kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!!! Det var helt super-dupert!:-) Mannen min har slekt "oppi der", og vi 5 fikk låne deres 7-seter m. DVD spiller... Vi kom oss akkurat dit vi ville, når vi ville! Nord-Norge er vidunderlig i god vær, og nesten like flott i grå-vær. Det er noe helt annet enn landskapet og klimaet vi er vant til fra før. Å plukke skjell og lete etter krabber under tanga i fjæra for sånne "innlandskrabber" som oss, er like artig i både finvær og ruskevær!:-)

Heldiggriser :)

Jeg har ikke vært i Nord-Norge enda (skammer meg), men håper å få det til ganske snart.

Sommeren i år har jo vært fantastisk i nord, og som du sier, det er så mye å gjøre at selv i gråvær er det flott der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...