Gå til innhold

Bare drikker melk


Gjest bor utenlands

Anbefalte innlegg

Gjest bor utenlands

Jeg har bodd hos en slektning i 2 uker og reagerte paa at gutten paa 14 mnd bare fikkk melk(ikke brystmelk).Han er utrolig grinete og graater mye.Skal ikke en gutt paa14 mnd ha mat i tilegg til melk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lotus78

Ja, herregud. Barnet skal ha minst 3 måltider + middag når han er kommet opp i den alderen. Jeg blir helt forferdet over det jeg leser. Hvordan reagerer helsestasjonen på dette, han kan umulig vokse som han skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thuva1365380402

Når han er så stor burde de vel ha fått han til å spise mat også.

Vi har en som snart er 10 mnd, og han har levd på kun MME fram til nå, fordi han ikke har villet svelge grøt, middag etc. Vi har slitt en del med det. Men nå har det løsnet heldigvis. Selvom han kun levde på melk så la han på seg, og fulgte kurven sin. Han var heller ikke underernært.

Men når har barn som er 14 mnd, og fremdeles ikke spiser burde de gå til en lege hvis han/hun ikke vil spise noe annet. Vi gjorde det selvom om han kun var 7 mnd, for å sjekke om det var noen matvarer han ikke tålte. Men det var det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal et barn på 14 mnd ha vanlig mat. Kumelkinntaket bør ikke overstige 6 dl om dagen nettopp fordi det metter så barnet ikke har lyst på vanlig mat.

Et barn som kun lever på kumelk vil få store mangler av essensielle næringsstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rart den ungen er urolig og grinete - den får jo slett ikke dekket sitt næringsbehov! Det nærmer seg omsrogssvikt slik jeg ser det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bor utenlands

Ikke rart den ungen er urolig og grinete - den får jo slett ikke dekket sitt næringsbehov! Det nærmer seg omsrogssvikt slik jeg ser det...

Jeg har vert her i 2 uker og 1 gang fikk han middagsmat paa glass men da i taateflaske med stort hull i smokken.Jeg har gjordt det samme med guyyen min paa 12 aar og han er helt frisk sa hun.men han er den mest pysete og grinete 12 aaringen jeg vet om.mat er ogsaa problem med han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert her i 2 uker og 1 gang fikk han middagsmat paa glass men da i taateflaske med stort hull i smokken.Jeg har gjordt det samme med guyyen min paa 12 aar og han er helt frisk sa hun.men han er den mest pysete og grinete 12 aaringen jeg vet om.mat er ogsaa problem med han

Man mener nå at en av grunnene til den høye spebarnsdødligheten i gamle dager var at mange unger fikk for mye kumelk som spebarn og manglet næringsstoffer som ikke finnes i melk. Dét kan du jo si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bor utenlands(har komme hjem nå)

Ja, herregud. Barnet skal ha minst 3 måltider + middag når han er kommet opp i den alderen. Jeg blir helt forferdet over det jeg leser. Hvordan reagerer helsestasjonen på dette, han kan umulig vokse som han skal.

Den melken han fikk er melk for barn(frankrike)men mat bør han vel ha alikevel.Dem mistet en gutt for noen år siden når han var 1 år pga virus på hjernen.Kansje dem gjorde samme feil med han også men jeg vil ikke beskylde dem for noe jeg ikke vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den melken han fikk er melk for barn(frankrike)men mat bør han vel ha alikevel.Dem mistet en gutt for noen år siden når han var 1 år pga virus på hjernen.Kansje dem gjorde samme feil med han også men jeg vil ikke beskylde dem for noe jeg ikke vet

Melk for barn er det det samme som morsmelkerstatning? Hvis det er det får h*n i prinsippet i seg alle næringsstoffene, men h*n er helt klart så gammel at h*n bør lære seg å spise fast føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...