Gå til innhold

Ansatte i barnehagen


Gjest blir så oppgitt i perioder

Anbefalte innlegg

Gjest blir så oppgitt i perioder

Jeg er nøye på å lære barna hva som er riktig. Og at vi voksne skal være gode eksempler. Det har vært lite barn i barnehagen denne uka, så de har vært mye på en stor ballplass. I går så jeg at en av de voksne syklet runde på runde på en femårings sykkel med mitt barn (4 år) bakpå bagasjen uten sykkelhjelm. Dette er sånt som jeg reagerer på. Hun hadde ikke slått seg i hjel av å falle av, men hun kan jo sette bena i eikene + tenker at det er naturlig at barnehagen følger normal "oppdragelse" og lærer barna hva som er riktig/galt.

Reagerer også på at de ansatte til stadighet lager seg mat (dette skjer flere ganger per uke), både en og en og i lag på kjøkkenet hvor barna spiser, mens barna spiser. Mens barna spiser brødmat fra matboks lager flere voksne seg nudler, karbonader, pasta, grandiosa. Har også kommet og hentet til et av måltiden da en ansatt spiste kake mens barna spiste brød.

Overreagerer jeg når jeg synes dette er merkelig? Det er helt sånne basic-ting jeg tar for gitt at voksne skjønner at man gjør/ikke gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blir så oppgitt i perioder

Hvorfor synes du det er ille at de voksne lager seg annen mat enn det barna har?

Fordi de er veldig nøye på at barna skal ha brødmat i matboksen, ikke en pannekake, pizzabit fra i går, yoghurt osv. Da synes jeg det er merkelig at de voksne kan lage seg den maten mens barna fortsatt skal spise brød.

Synes også det er rart å lage nudler til frokost og pizza til lunsj. Tenker at det er greit at barna lærer om sunt og godt kosthold fra de er små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de er veldig nøye på at barna skal ha brødmat i matboksen, ikke en pannekake, pizzabit fra i går, yoghurt osv. Da synes jeg det er merkelig at de voksne kan lage seg den maten mens barna fortsatt skal spise brød.

Synes også det er rart å lage nudler til frokost og pizza til lunsj. Tenker at det er greit at barna lærer om sunt og godt kosthold fra de er små.

Da skjønner jeg hvorfor du reagerer :-) Synes det ville vært greit at de voksne ikke nødvendigvis spiste det samme som ungene, men ikke greit at de ikke ser at de er rollemodeller også i forhold til kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du reagerer.

De voksne må spise hva de vil, men ikke foran ungene. Jeg lærer mine barn at noe de ikke kan dele får de ikke lov å spise foran/sammen med andre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...