Gå til innhold

noen blitt satt igang ifm fødsel?


Gjest vil ikke bli satt igang!

Anbefalte innlegg

Det finnes mange måter å si ting på, og det er forskjell på å være ærlig og å være ubetenksom. Jeg mener man uansett skal være forsiktig med hva man sier til en gravid, fødselsangst er svært utbredt, og kan lett oppstå selv om man ikke har det på forhånd. Jeg har vært der to ganger, så jeg vet hva jeg snakker om.

Jeg synes ikke man uoppfordret skal legge ut i det vide og brede om alskens skrekkfødsler, men om den gravide nå spør og man selv hadde en fødsel som ikke var helt enkel, hva svarer man da? Skal man lyve og si at "Joooda, det gikk så greit så!" Selv om alle vet at en fødsel gjør jævlig vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke man uoppfordret skal legge ut i det vide og brede om alskens skrekkfødsler, men om den gravide nå spør og man selv hadde en fødsel som ikke var helt enkel, hva svarer man da? Skal man lyve og si at "Joooda, det gikk så greit så!" Selv om alle vet at en fødsel gjør jævlig vondt?

Det er forskjell på å svare "det var helt JÆVLIG!" og f.eks det var innmari tøft/hardt e.l.

Og når nicket til hovedinnlegger faktisk er "vil ikke bli satt igang!" ..... så bør man kanskje lese mellom linjene at dette er en som kanskje gruer seg. Passer det da å være brutalt ærlig? Ikke i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt igang pga vannavgang uten rier. Fikk modningspille og senere drypp. Totalt tok det 24 timer fra jeg ble satt i gang og til babyen var ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var med førstemann. Ble satt i gang (med gel to ganger) på dag 16 etter termin, så med stikkpille på dag 17. Så klokka 12 på dag 18 satte de drypp, og ut kom gutten etter 7 timer (inkludert 1,5 time med pressrier, tang og 2 x vakuum)!

Jeg var utrolig sliten, men klarte å fokusere på øyeblikket, og ikke tenke på hvor lang tid det hadde gått - og noe av det første jeg tenkte da han var ute, var at dette var jammen tungt, men jeg vil gjerne gjøre det igjen!

Du er helt utrolig!!! Må si du er tøff. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt utrolig!!! Må si du er tøff. :o)

Nei, jeg er absolutt ikke tøff. Hadde aldri opplevd smerte før. Men jeg tror cluet var det tankearbeidet jeg gjorde (og hadde forberedt meg på), å være i "nuet", og jobbe med riene en og en og ikke tenke fremover. I tillegg var jeg i veldig god form, hadde gått laaaaange turer i skog og mark frem til den dagen jeg ble innlagt.

Andre fødsel begynte av seg selv, men barnet satt fast, og det ble akutt keisersnitt.

Tredje fødsel anbefalte legen planlagt keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...