Gå til innhold

slutte med nattbleie


Gjest er nok en stund til

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gutten min var 4,5 , ene jenta var 3 år og en måned, den andre jenta mi er nå 3 år og 4 mnd og hun bruker nattbleie ennå (bleie er tørr ca hver 3. natt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min, som er det eneste jeg husker når sluttet med nattbleie, gjorde det da hun var to år og noen måneder. Etter at dagbleien ble tatt av nektet hun å bruke nattbleie, og det gikk fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine var generellt sene til å slutte med bleier begge to. Gutten sluttet med nattbleie da han var 4,5 år (ett år etter at han sluttet med dagbleie), jenta sluttet med nattbleie da hun var 3 år 8 mnd, samtidig som hun sluttet med dagbleien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ett skriv jeg fikk fra helsestasjon står det at barn i snitt bruker 10mnd etter at de har sluttet med dagbleie til de blir tørre om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Mine sluttet med dag - og nattbleie samtidig. Da var alle rundt 3 år.

Vi jobbet ikke noe med pottetrening eller noe sånt før vi tok av bleiene. Våre hadde full kontroll da de var rundt 3 år, men likte fremdeles bleien av bekvemmelighetshensyn. Når vi tok bleiene av dem, foretrakk de klart toalettet i stedet for å bli våte (med mer).

Vi har med vilje ventet så lenge at vi var sikre på at de hadde kontroll før vi tok av bleiene. Jeg ville helst unngå lange prosesser med masse "feilskjær" og "småskvetting". Men tror kanskje vi har hatt flaks med ungene på dette feltet. All bleieslutt har foregått helt uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest er nok en stund til

Hurra!!!!!

Snuppen sov uten bleie i natt.....og våkna tørr.....og det uten å ha vært tørr en eneste natt med bleie.

Han slutta med dag bleie da han var 2 år og 4mnd. Nå er han akkurat 3,5 år.

Hadde aldri trodd at han skulle være tørr.Hadde vel forestilt meg at vi nok måtte vente 1 år til.......så får vi se i natt da.

Avtalte med han at vist han var tørr i natt,så skal han få sove med spiderman truse neste natt.....og sånn blir det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gutta her sluttet med dagbleie da de var nøyaktig 2,5 år. Nattbleien beholdt de i to-tre uker til, så har gikk det veldig greitt å bli kvitt nattbleia. Gutta har vært pottetrenet fra ettårsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gutta her sluttet med dagbleie da de var nøyaktig 2,5 år. Nattbleien beholdt de i to-tre uker til, så har gikk det veldig greitt å bli kvitt nattbleia. Gutta har vært pottetrenet fra ettårsalderen.

Eldstemor sluttet med dagbleie da hun var snaue 2,5 år og nattbleie ca 3 måneder etterpå. Yngstemann var 2 år og 3 måneder da hun sluttet med bleie på dagen, men beholdt nattbleien et halvt år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!!!!

Snuppen sov uten bleie i natt.....og våkna tørr.....og det uten å ha vært tørr en eneste natt med bleie.

Han slutta med dag bleie da han var 2 år og 4mnd. Nå er han akkurat 3,5 år.

Hadde aldri trodd at han skulle være tørr.Hadde vel forestilt meg at vi nok måtte vente 1 år til.......så får vi se i natt da.

Avtalte med han at vist han var tørr i natt,så skal han få sove med spiderman truse neste natt.....og sånn blir det=)

Så flott! Hvordan har det gått nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jeg og på. Guttunge (3) sluttet med dagbleie på forsommeren, men nattbleia blir fremdeles tung som bly. Han står forøvrig opp minst 2 ganger etter at han har lagt seg, for å få stå på badet og bæsje i bleia. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...