Gå til innhold

Trenger "bakehjelp" snarest :0)


Gjest Den lefsebakende Torv

Anbefalte innlegg

Gjest Den lefsebakende Torv

Hei!

Har prøvd meg på lefsebaking for første gang, og har noe som _likner_ tynnlefser liggende.

Men jeg har ikke tenkt å smøre dem før i morgen (som kyllingwraps og også noen med smør,sukker og kanel)

Hva gjør jeg for å holde dem myke?

Trenger svar snarest...................:0))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er bare vant til slike lefser som en lar tørke og stivne, og som en legger i bløt like før en skal smøre dem. Svigermor baker slike krotakaker, og de er veldig gode med smør og sukker og kanle på - må bløtlegges ca 10 minutter før de smøres.

De du har bakt, kan du ikke la dem stivne, og så bløtlegge dem i morgen? Evt smøre dem nå med ålegg og så legge dette i plast i kjøleskapet til i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt de i fuktige håndduker underveis? Kan hende de kan ligge slik over natten, og så må du kanskje fukte de litt på nytt i morgen. Pakk de godt inn i plast så de ikke tørker ut.

Mener å huske at moren min har av og til ventet over natten med å smøre de, men ikke sikker altså. Jeg har laget lefser en gang, og da smurte vi på de med en gang de var kalde nok til å smøres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en annen gang kan du bare la dem stivnet og bløte dem opp igjen når de skal smøres. Jeg kjøpte i hvert fall noen ferdig stivnede lefser i butikken en gang. For å bløte dem opp igjen skulle de dyppes i vann og legges under plastfolie. Så ble de som "nye".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...