Gjest Den lefsebakende Torv 0 0 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hei! Har prøvd meg på lefsebaking for første gang, og har noe som _likner_ tynnlefser liggende. Men jeg har ikke tenkt å smøre dem før i morgen (som kyllingwraps og også noen med smør,sukker og kanel) Hva gjør jeg for å holde dem myke? Trenger svar snarest...................:0)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust 0 0 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg er bare vant til slike lefser som en lar tørke og stivne, og som en legger i bløt like før en skal smøre dem. Svigermor baker slike krotakaker, og de er veldig gode med smør og sukker og kanle på - må bløtlegges ca 10 minutter før de smøres. De du har bakt, kan du ikke la dem stivne, og så bløtlegge dem i morgen? Evt smøre dem nå med ålegg og så legge dette i plast i kjøleskapet til i morgen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pærebrus 276 0 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Har du lagt de i fuktige håndduker underveis? Kan hende de kan ligge slik over natten, og så må du kanskje fukte de litt på nytt i morgen. Pakk de godt inn i plast så de ikke tørker ut. Mener å huske at moren min har av og til ventet over natten med å smøre de, men ikke sikker altså. Jeg har laget lefser en gang, og da smurte vi på de med en gang de var kalde nok til å smøres. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline 17 944 0 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Til en annen gang kan du bare la dem stivnet og bløte dem opp igjen når de skal smøres. Jeg kjøpte i hvert fall noen ferdig stivnede lefser i butikken en gang. For å bløte dem opp igjen skulle de dyppes i vann og legges under plastfolie. Så ble de som "nye". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.