Gå til innhold

Hva er deres interresser?


Gjest efoll

Anbefalte innlegg

Til dere med barn her: hva er dere interessert i, bortsett fra familien?

før var jeg interessert i mye forskjellig, og gikk ofte på teater, konserter, leste masse bøker o.l. Jeg var også mye mer engasjert og opptatt av politiske temaer. Mer idealistisk. Nå skal vi i kveld til en sosial sammenkomst, og plutselig begynner jeg å tenke at "jøss, hva skal jeg snakke om?" De andre gjestene er godt utdannede folk, mange uten barn. De reiser og opplever verden og tenker på seg selv (som meg tidligere...).

Noen her som kjenner seg igjen? Klarer dere å holde på gamle interesser også etter familieforøkning? Jeg synes at dagene går ut på jobben min (som heldigvis er ok og interressant), ungene som skal hit og dit, lekser, legging av barn og vekking og matpakkesmøring osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser mye, veldig mye og jeg er glad i film. Jeg er også interessert i jobben min. Men film og bøker er mine største interesser og det bruker jeg mye tid på. Vi har et barn og jeg får fint tid til dyrke dette. Jeg trener også pilates, men det er ingen interesse. Jeg leser flere aviser hver dag og føler meg oppdatert på det som skjer rundt om i verden. Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver, men vi er jo forskjellige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbyer som kortlaging, scrapping, strikking, toving, hakking. Lesing av store mengder bøker, musikk og dans, film og kultur. Også vinsmaking, da!;-) Herlig med "alenetid" en gang i blant!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi i stor grad har holdt på gamle interesser. Vi har selvfølgelig mindre tid til dem enn før, men holder på dem så godt vi kan.

F.eks. spiller jeg fortsatt i orkester på instrumentet mitt, hører ganske mye musikk hjemme og klarer å komme på konsert i ny og ne, men sjeldnere enn før vi fikk barn. Er også samfunnsinteressert og følger ok med, mannen er veldig engasjert, og det hjelper selvfølgelig. Leser også en del, men noe "lettere" litteratur enn før, fordi jeg har mindre overskudd og mindre tid av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Jeg var mye mer samfunnsengasjert før. Skumleser bare aviser, og følger ikke så mye med i politikk som tidligere.

Men - jeg har da litt interesser:

Har tatt opp lesingen, og leser ganske mye bøker, og hvis jeg treffer på bokinteresserte folk, er det moro å snakke om det.

Så er vi en del engasjert i menigheten her. Har vært med i styret i barnekoret, men har nå fretredt der, og går over til leder på søndagsskolen. Både jeg og mannen min er med i ei samtalegruppe/bibelgruppe annenhver uke. Der er vi sammen med tre-fire andre par og diskuterer ulike ting.

Liker godt konserter og teater, men det er sjelden jeg prioriterer nå. Jeg reiser litt med jobben noen ganger i året, og har begynt å prøve og få med meg et kulturarrangement mens jeg er på jobb-reise.

Er ute med venninner av og til - enten hjemme hos en av oss eller på kino/kafé - kanskje en gang i måneden, nei litt sjeldnere.

Vi liker å gå turer ute, både sommer og vinter, og prøver å få til søndagsturer av og til, gjerne sammen med andre venner som har barn. Koselig både for store og små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mor til Oliver

Har nok ikke klart og holde på alle interessene nei, men har tatt opp igjen trening.Tar meg alltid en sykkeltur eller løpetur når jeg har lagt sønnen min på snart to år.Da får jeg koblet av, frisk luft og klarnet tankene.Dette gjør jeg hver dag uansett vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøker, i alle former og fasonger og innhold osv...

Og jobben min, og den krever at jeg holder meg oppdatert på det som skjer i samfunnet. Historie, særleg storpolitikk og global politisk historie. Religionshistorie, sosialøkonomi osv.

Ellers friluftsliv, reiser, hage, matlaging, språk mm

Også har jeg en venninne som holder meg oppdatert på filmfronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt spørsmål. Jeg har stilt meg det flere ganger selv.

Nå spiller jeg piano og synger, så slikt interesserer meg jo, men det er ikke mye å snakke med andre om...

Jeg prøver å holde meg litt orientert om aktuelle begivenheter og kan nok holde en samtale/diskusjon gående om forskjellige ting.

Ellers prøver jeg å spørre andre mennesker om ting. Synes det er lettere å spørre enn å bare snakke generelt. Spør om ferier, klær, arbeid osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Man snakker jo somregel som det man tenker på og det man gjør til daglig. Dersom man bare jobber, passer unger og steller hus, så er det jo vanskelig å holde en god samtale om noe annet.

Derfor må man sørge for at man holder seg oppdateret, og at man har i allefall èn interesser utenom familielivet.

Et annet godt triks i selskapslivet er å snakke om andre - da mener jeg ikke sladder, men spør de du treffer om det de driver med. De fleste elsker å snakke om seg selv, og de fleste elsker å bli spurt om nettopp sine interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker fortsatt å reise. Har reist mye mer etter jeg fikk barn enn før. (Bedre økonomi)

Jeg prioriterer også trening. (Helsesenter + sykling) Det blir også litt tid til å lese bøker.

Men mesteparten av tiden forsvinner av seg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...