Gå til innhold

Biter i puppen, tar ikke flaske


Gjest mij

Anbefalte innlegg

Lilleknøtta har fått to, små taggete tenner i underkjeven, som hun har testet ut på puppen min.. Ventet på det, hun har hatt som vane å klemme sammen gommene, ikke godt det heller.

Nå har jeg skikkelig bittsår på ene puppen, er nesten engstelig for å amme, men om jeg slutter å amme så blir det ikke mer morsmelk - får nemlig ikke til å pumpe. Og hun tar ikke flaske, så det ville blitt å gi vann/mme med kopp, og skvalpe og søle..

Hva kan jeg finne på? Hun må jo ha væske i seg, nytter ikke bare med vandig grøt gitt med skje. Og om natta, hva skal hun få da? Hun er rimelig oppsatt på pupp om natta, har forsøkt avvenning (6 mnd gammel, får grøt 3 ganger daglig) men det har ikke vært lett. Merket at produksjonen sank merkbart etter noen netter uten amming, og siden hun ikke drikker noe særlig utenom fortsatte jeg.

Skal jeg fortsette å amme og risikere bittsår eller avslutte og trene på kopp..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si tydelig "nei" og ta henne vekk fra brystet med en gang når hun biter. Så la det går en liten stund før hun får amme igjen. Hun skjønner det fort - mine 3 bet alle sammen med det gikk over etter et par dager.

Men du verden så vondt det er når det står på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si tydelig "nei" og ta henne vekk fra brystet med en gang når hun biter. Så la det går en liten stund før hun får amme igjen. Hun skjønner det fort - mine 3 bet alle sammen med det gikk over etter et par dager.

Men du verden så vondt det er når det står på!

Har forsøkt det, men hun bare ler..... Er jo så søt og da.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt det, men hun bare ler..... Er jo så søt og da.. :-)

Hun ler ikke så lenge hvis du er helt konsekvent med å legge henne ifra deg og dekke til puppen, hver gang. Vent en halv time til du prøver igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ler ikke så lenge hvis du er helt konsekvent med å legge henne ifra deg og dekke til puppen, hver gang. Vent en halv time til du prøver igjen.

Hun biter som regel når hun begynner å bli mett, men det er vanskelig å forutse akkurat når det skal skje. :-(

Egentlig er det sjelden, men det er jo så grusomt vondt de gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...