Gå til innhold

Puppen er lenket fast til hjemmet..


Gjest mij

Anbefalte innlegg

..jaja, hva var det jeg tenkte.. Drakk to glass vin i kveld, satset på at lilleknøtta hvertfall ville sove til kl 3. Hun pleier det. Men neida, ikke i kveld, nå våknet hun halv 12 og det er full flyalarm.

Hun er av typen som ikke lar seg roe av smokken, kos, småprat, trekkopp-musikken hun sovner til.. flaske tar hun ikke.. ingenting. Prøvde med kopp i stad, som hun vanligvis aksepterer, men hun ble totalt forvirra og skreik enda verre.

Vi har som jeg skrev tidligere forsøkt nattavvenning, og hun kan holde det gående i timevis. Ikke uvanlig såklart, men hun er 6 mnd, og jeg orker ikke være lenket til hjemmet hver kveld... Nå er pappa inne og trøster, men dette kan drøye. Ille at hun må skrike seg i søvn, men nå er det to glass vin i melka....

Uff, ingen morsom periode dette. Og jeg har ikke vært ute en kveld siden april 2006. !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maisan2

Under svangerskapspermisjon med nr. 3 bodde vi i Spania. Jeg ammet ikke offentlig i landsbyen. Naboene ville stadig spandere både rødvin og modne kaktusfrukter. Jeg sa jeg ikke kunne drikke vin når jeg ammet. De fikk "hakeslipp". AMME - og ikke drikke rødvin? Nei, det var det verste de hadde hørt. Jeg fikk værsågod å drikke.

Norge er et fullstendig hysterisk land når det gjelder det meste, og særlig når det gjeler å fortelle foreldre hva de bør og ikke bør gjøre overfor barna sine. De har ført, og fører til mye fysisk og psyskisk smerte, både for babyer, mødre og barn.

En baby er avgengig av trygghet for å ha det godt. Slutt med denne "nattavvenningen" til barnet selv begynner å sove. Så får både du og babyen et mye bedre liv. Babyer har et enormt behov for kroppskontakt. Har du fått ei bestemt lita ei, som vet hva ho vil ha, vær glad for det.

Mitt råd som trebarnsmor er: Ha babysengen nært dere så lenge du ammer om natta, eller la babyen sove i deres seng hvis hun/han liker det. Da er der nemlig mye lettere å gi pupp uten å måtte våkne helt. Ammingen varer et par år maks, og du trenger ikke høre på visvas fra helsesøstre og barneleger hverken når det gjelder alkohol eller rekespising. Bare ikke si det til dem.

Spør de deg om babyen har "lært" å sove i sin egen seng, svarer du bare "ja-da", og forøvrig gjør du akkurat som det passer babyen og deg og familien.

De feilene og slitet jeg hadde med førstemann, kom kun fordi jeg var så låst til alle de ideene jeg fikk presentert fra "profesjonelle". Senere gjorde jeg som jeg selv lystet, og fant ut at livet er mye enklere for babyen, meg og familien, når en imøtekommer babyens behov (for bl.a. pupp når det trengs, bleier, kroppskontakt m.v.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under svangerskapspermisjon med nr. 3 bodde vi i Spania. Jeg ammet ikke offentlig i landsbyen. Naboene ville stadig spandere både rødvin og modne kaktusfrukter. Jeg sa jeg ikke kunne drikke vin når jeg ammet. De fikk "hakeslipp". AMME - og ikke drikke rødvin? Nei, det var det verste de hadde hørt. Jeg fikk værsågod å drikke.

Norge er et fullstendig hysterisk land når det gjelder det meste, og særlig når det gjeler å fortelle foreldre hva de bør og ikke bør gjøre overfor barna sine. De har ført, og fører til mye fysisk og psyskisk smerte, både for babyer, mødre og barn.

En baby er avgengig av trygghet for å ha det godt. Slutt med denne "nattavvenningen" til barnet selv begynner å sove. Så får både du og babyen et mye bedre liv. Babyer har et enormt behov for kroppskontakt. Har du fått ei bestemt lita ei, som vet hva ho vil ha, vær glad for det.

Mitt råd som trebarnsmor er: Ha babysengen nært dere så lenge du ammer om natta, eller la babyen sove i deres seng hvis hun/han liker det. Da er der nemlig mye lettere å gi pupp uten å måtte våkne helt. Ammingen varer et par år maks, og du trenger ikke høre på visvas fra helsesøstre og barneleger hverken når det gjelder alkohol eller rekespising. Bare ikke si det til dem.

Spør de deg om babyen har "lært" å sove i sin egen seng, svarer du bare "ja-da", og forøvrig gjør du akkurat som det passer babyen og deg og familien.

De feilene og slitet jeg hadde med førstemann, kom kun fordi jeg var så låst til alle de ideene jeg fikk presentert fra "profesjonelle". Senere gjorde jeg som jeg selv lystet, og fant ut at livet er mye enklere for babyen, meg og familien, når en imøtekommer babyens behov (for bl.a. pupp når det trengs, bleier, kroppskontakt m.v.).

Jeg gir ikke pupp når jeg har drukket, og kan gjerne avstå fra alkohol noen år om det kreves :-)

Men, hun roer seg ikke uten pupp. Å ikke kunne ta en kveld ute med venninner (med eller uten alkohol) fordi hun våkner og skriker hysterisk kl halv 12, dét går jeg ikke med på.

Så avvenning er ikke primært for at jeg skal kunne drikke alkohol, men for at jeg skal kunne være hjemmefra uten at hun må skrike seg i søvn. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg... Men jeg har heller ikke vært ute en kveld siden 2006 riktignok i jula da men... Skulle en tur nå for noen uker siden men da ble både frøken og barnevakt syke. Kjedelig i grunn. Men jeg var ikke på byen siden ei stund før frøken ble født en sommerdag i 2004 til i jula 2006. Grunnen til at jeg skriver dette er for at du skal vite at du ikke er alene. Dersom babyen ikke vil ha noe annet enn pupp er en desverre lenket til hjemmet. Men det går nok fort til du kan begynne å løse litt opp.

Foresten enig med deg i at det er greit å avstå fra alkohol da en ammer. Avstår når jeg er gravid også. Selv om det er noen "franske" og danske her som syns det er helt teit å skulle gjøre det. Men så la dem drikke så kan vi være på den sikre siden. :-)

Håper babyen sovna fortere enn du frykta da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg... Men jeg har heller ikke vært ute en kveld siden 2006 riktignok i jula da men... Skulle en tur nå for noen uker siden men da ble både frøken og barnevakt syke. Kjedelig i grunn. Men jeg var ikke på byen siden ei stund før frøken ble født en sommerdag i 2004 til i jula 2006. Grunnen til at jeg skriver dette er for at du skal vite at du ikke er alene. Dersom babyen ikke vil ha noe annet enn pupp er en desverre lenket til hjemmet. Men det går nok fort til du kan begynne å løse litt opp.

Foresten enig med deg i at det er greit å avstå fra alkohol da en ammer. Avstår når jeg er gravid også. Selv om det er noen "franske" og danske her som syns det er helt teit å skulle gjøre det. Men så la dem drikke så kan vi være på den sikre siden. :-)

Håper babyen sovna fortere enn du frykta da!

Takk for det :-)

Joda, hun sovnet etter 45 min, ikke så verst det. Og våknet igjen kl 6 i dag tidlig. Men da hadde storebror vært våken siden 5, så det ble ikke mange timene søvn, gitt.

*gjesp* pappan dupper litt nå, så tar jeg meg en bikk senere i dag. Sove kan man gjøre når man blir gammal ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under svangerskapspermisjon med nr. 3 bodde vi i Spania. Jeg ammet ikke offentlig i landsbyen. Naboene ville stadig spandere både rødvin og modne kaktusfrukter. Jeg sa jeg ikke kunne drikke vin når jeg ammet. De fikk "hakeslipp". AMME - og ikke drikke rødvin? Nei, det var det verste de hadde hørt. Jeg fikk værsågod å drikke.

Norge er et fullstendig hysterisk land når det gjelder det meste, og særlig når det gjeler å fortelle foreldre hva de bør og ikke bør gjøre overfor barna sine. De har ført, og fører til mye fysisk og psyskisk smerte, både for babyer, mødre og barn.

En baby er avgengig av trygghet for å ha det godt. Slutt med denne "nattavvenningen" til barnet selv begynner å sove. Så får både du og babyen et mye bedre liv. Babyer har et enormt behov for kroppskontakt. Har du fått ei bestemt lita ei, som vet hva ho vil ha, vær glad for det.

Mitt råd som trebarnsmor er: Ha babysengen nært dere så lenge du ammer om natta, eller la babyen sove i deres seng hvis hun/han liker det. Da er der nemlig mye lettere å gi pupp uten å måtte våkne helt. Ammingen varer et par år maks, og du trenger ikke høre på visvas fra helsesøstre og barneleger hverken når det gjelder alkohol eller rekespising. Bare ikke si det til dem.

Spør de deg om babyen har "lært" å sove i sin egen seng, svarer du bare "ja-da", og forøvrig gjør du akkurat som det passer babyen og deg og familien.

De feilene og slitet jeg hadde med førstemann, kom kun fordi jeg var så låst til alle de ideene jeg fikk presentert fra "profesjonelle". Senere gjorde jeg som jeg selv lystet, og fant ut at livet er mye enklere for babyen, meg og familien, når en imøtekommer babyens behov (for bl.a. pupp når det trengs, bleier, kroppskontakt m.v.).

''Slutt med denne "nattavvenningen" til barnet selv begynner å sove.''

Hvis ikke foreldrene mine hadde vært strenge med søsteren min, hadde hun fortsatt våknet hver natt, sått opp kl. 5 og blitt ammet ennå. Hun er over tre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mil1365380270

Under svangerskapspermisjon med nr. 3 bodde vi i Spania. Jeg ammet ikke offentlig i landsbyen. Naboene ville stadig spandere både rødvin og modne kaktusfrukter. Jeg sa jeg ikke kunne drikke vin når jeg ammet. De fikk "hakeslipp". AMME - og ikke drikke rødvin? Nei, det var det verste de hadde hørt. Jeg fikk værsågod å drikke.

Norge er et fullstendig hysterisk land når det gjelder det meste, og særlig når det gjeler å fortelle foreldre hva de bør og ikke bør gjøre overfor barna sine. De har ført, og fører til mye fysisk og psyskisk smerte, både for babyer, mødre og barn.

En baby er avgengig av trygghet for å ha det godt. Slutt med denne "nattavvenningen" til barnet selv begynner å sove. Så får både du og babyen et mye bedre liv. Babyer har et enormt behov for kroppskontakt. Har du fått ei bestemt lita ei, som vet hva ho vil ha, vær glad for det.

Mitt råd som trebarnsmor er: Ha babysengen nært dere så lenge du ammer om natta, eller la babyen sove i deres seng hvis hun/han liker det. Da er der nemlig mye lettere å gi pupp uten å måtte våkne helt. Ammingen varer et par år maks, og du trenger ikke høre på visvas fra helsesøstre og barneleger hverken når det gjelder alkohol eller rekespising. Bare ikke si det til dem.

Spør de deg om babyen har "lært" å sove i sin egen seng, svarer du bare "ja-da", og forøvrig gjør du akkurat som det passer babyen og deg og familien.

De feilene og slitet jeg hadde med førstemann, kom kun fordi jeg var så låst til alle de ideene jeg fikk presentert fra "profesjonelle". Senere gjorde jeg som jeg selv lystet, og fant ut at livet er mye enklere for babyen, meg og familien, når en imøtekommer babyens behov (for bl.a. pupp når det trengs, bleier, kroppskontakt m.v.).

Så enig med deg. Førstemann er 6 mnd. nå, og vi koser oss masse på babys premisser. Virker som det er en endring i holdning nå, man er litt mer åpen for at barn ikke nødvendigvis er laget for å sove hele natten uavbrutt, og det at de trenger kroppskontakt de også. Flere babyer i verden som sover sammen med foreldrene enn i sin egen seng. Tror jeg og mini har det bedre om vi ser an ting litt i stedet for å presse han inn i et mønster kanskje ingen av oss trives med, men som stjeler dyrebar småbarnstid. Mulig jeg må bite i meg disse ordene senere, men jeg tar sjansen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...