Gå til innhold

Barnevakt, henting og levering


Gjest festbarnevakten.

Anbefalte innlegg

Gjest festbarnevakten.

Jeg sa ja til å være barnevakt i helgen. Fra lørdag til søndag. Uten masse detaljer som er lett gjenkjennbare, og med et engangsnick for dette innlegget..... Hvis du skulle vært barnevakt for et søskenpar på 4 og 8 år fordi foreldrene skulle på fest. Hva anser du som rimelig for tidspunkt for avlevering og hjemkjøring? Som dere sikkert leser mellom linjene har jeg en annen oppfatning enn de foreldrene hvis barn jeg passer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Når vi har barnevakt til guttungen å leverer vi han i 5-6 tiden, og henter han, eller han blir levert til oss, i 12-13-tiden dagen etter.

Noen ganger lengre utpå dagen, kommer an på festen, om den var bra ;o)

Når jeg er barnevakt så lar jeg ungen være her til foreldrene er klare til og få barnet hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde fest her i går. Barna våre (3, 6 og 8) ble hentet her litt over 13 i går, og vi skal hente dem klokka 17 i dag. Skikkelig luksus :-) Vi sov til 11, har slappet av og spist frokost, og nå skal jeg sette meg ut på verandaen og sole meg!

Nå er det ikke ofte vi har ungene hos andre, men de gangene det skjer, leverer vi dem kanskje i 17 tida og henter dem i 12-14 tida dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi leverte til barneTV i går, og fikk barnet levert på døra kl 10. Helt ok det, men hvis barnevaktene har barn selv, så henter vi gjerne selv i 12-tida.

Litt nysgjerrig: Hva mener du er greie hente/leveringstider, og hva var det foreldrene ønsket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levering: Det kommer helt an på hvor foreldrene bor i forhold til dere og til festen. Når vi har hatt unger hos oss har de gjerne blitt levert så tidlig at foreldrene har rukket å ordne seg i fred og ro samt ha vorspiel, så alt fra 12 på formiddagen til rett før barne-tv har skjedd.

Henting søndag: Når foreldrene er kjørbare, eller vi har levert ungene til omtrent middagstid.

Vi har stort sett bare vært barnevakt for unger som er nære venner med våre unger, så det har ikke vært viktig å gjøre besøket så kort som mulig.

Når vi har hatt barnevakt har vi levert alt fra i 14-tida lørdag-barne-tv-tid og hentet igjen i 12-13-tida søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Tror ikke svarene du får her er helt representative for barnevakter som ikke selv har barn :).

Spør jeg venner eller familie som ikke har barn selv om å passe våre på overnatting, kan jeg nok ikke regne med at de passer fra 18.00-12.00. Barneforeldre ser verdien i å ha barnevakt såpass lenge, og tilbyr gjerne dette eller enda lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi passer av og til ei jente som er på samme alder som vår eldste. Vanligvis blir hun levert mellom kl. 17 og 18 - og så hentes hun +/- kl. 12 neste dag. Det syns vi er helt OK og helt passe lenge.

Når vi passer en gutt som er året yngre enn vår eldste, har jeg litt følelsen av at foreldrene vil at han skal komme tidligst mulig hit og hentes senest mulig. Av og til er det greit - men "problemet" er at dette kan spolere for andre gjøremål i helga. Vi har f.eks. bare én bil - og hvis vi skal på skitur søndag, så lar ikke seg gjøre før gutten er hentet. Nå gjøre vi avtaler om klokkeslett før vi sier ja til å ha han her, så vi slipper uenigheter rundt dette. Noen ganger er han lenge her (fra 12-13 på lørdag til 17-18 på søndag), mens andre ganger er han her fra 17-18 på lørdag og til 10-12 på søndag.

Selv har vi aldri hatt våre på borteovernatting, siden vi har ungdom i huset - men jeg tror ikke jeg ville ha forventet at barnevaktene skulle ha ungene det meste av helga, bare for at jeg skulle på fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle på fest lørdag, og barna skulle være hos en barnevakt til søndagen ville jeg nok levert barna ca. kl. 17 på lørdag og hentet dem sånn ca. 12-13 på søndagen. Dette med mindre noe annet var avtalt.

Og for å være sikker ville jeg avtalt circatid for både avlevering og henting på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få gangene jeg er barnevakt for barn pga fest er det gjerne for barn i nær familie. De er på alder med mine egne barn, og hører på en måte til hjemme hos oss. Det føler både vi og barna.

Om de da blir levert kl 17 og hentet 12 eller blir levert kl 12 og hentet 18 dagen etter har ingen stor betydning for meg. De er her på lik linje med mine egne 3, og det er egentlig ingen stor forskjell på å ha 3 eller 5 barn synes nå jeg.

Men nå er det ikke veldig ofte det er festlige lag heller da, så det er et null problem egentlig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de skal på fest lørdagskveld i sju-tiden:

Levering lørdag i 16-tiden (avhengig av kjøretid til festen, selvsagt). Henting dagen etter en gang etter kl.12.00, f,eks kl 14.00. Da har foreldrene "kommet seg" etter festen, som kanskje er blitt sein....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis vi skal ha barnevakt når vi skal på fest, så pleier vi å kjøre barnet sånn rundt 17-tiden, så vi får tid til å dusje og skifte osv. før festen. Så blir det gjerne litt seint da.. :) Så henter eller får han levert sånn 12-13 tiden søndagen. Da har vi fått sovet litt, dusjet og bøtta nedpå med kaffe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest festbarnevakten

Takk skal dere ha. Altså, jeg selv pleier å levere rundt 16-17 og hente rundt 13-14, Som mange av dere andre som jeg så. Men disse foreldrene ville gjerne levere rundt 12-13 og spurte om jeg kunne levere rett etter barne-tv. Så jeg bare lurte på om det var jeg som var "rar". Men jeg ser absolutt poenget, og luksusen, i å levere så tidlig. Kanskje rekke en blund på sofaen før jeg hopper i dusjen. Og nå skylder de meg jo en tjeneste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...