Gå til innhold

Første dag i ny barnehage


Gjest prust

Anbefalte innlegg

En skulle tro at når det er tredje barnet som skal begynne i ny barnehage, at dette går på skinner. Når hun atpåtil har gått to år i barnehage, og er kjempegira på den nye barnehagen, så er det så sårt når hun skriker etter meg når jeg går....

Vi kom kvart på ti. Var der tre kvarter sammen med henne. Vi hadde avtalt at jeg skulle være der litt, så gå, og så komme tilbake etter en stund. Alt gikk fint til vi stod ved porten. Da klamret hun seg til meg og skreik at jeg ikke skulle gå.

Men jeg gikk. Må jo det... Gikk rundt hjørnet og hørte at hun skreik noen minutter (de var ute), så ble det stilt. Nå skal jeg være hjemme en time, før jeg henter henne igjen. I morgen er det pappaens tur å levere henne.

Håper det går sånn tålig der borte nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ingen supernanny

Det virker lenge å være der 45 min når du skulle være der litt.

Råder deg til å være kjapp å komme deg av gårde, så det ikke blir så mye rama-drama. Jenta merker på deg om du er følelsesladd.

At hun sluttet å gråte etter en stund er et godt tegn, da!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bhg-tilvenning er noe av det verste jeg har gjort, har allerede rukket å grue meg til det blir lillesøsters tur. nå skal vi vel bare være glad for å stå på 1. plass i storebrors bhg, men....

håper det går seg raskt til for jenta di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fireåring skiftet barnehage for 3. gang nå. Ny bhg og innkjøring i forrige uke. Første dagen var jeg der sammen med henne - alle de fire timene vi var der. Neste dag var hun alene i 5 timer, og neste dag i 6 timer. Ikke nor problem - men hun ville ikke at vi skulle gå første dagen - så da gjorde vi ikke det. Kanskje du gikk litt for fort første dagen? Uansett er jo barn så forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker lenge å være der 45 min når du skulle være der litt.

Råder deg til å være kjapp å komme deg av gårde, så det ikke blir så mye rama-drama. Jenta merker på deg om du er følelsesladd.

At hun sluttet å gråte etter en stund er et godt tegn, da!

mvh

Det hadde gått kjempefint. Hun skreik noen minutter, så var alt bra. Hun gleder seg til i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bhg-tilvenning er noe av det verste jeg har gjort, har allerede rukket å grue meg til det blir lillesøsters tur. nå skal vi vel bare være glad for å stå på 1. plass i storebrors bhg, men....

håper det går seg raskt til for jenta di.

Hun var som ei sol da jeg hentet henne etter 1 time og 20 minutter. Hun sa hun hadde hatt det fint, og fortalte om alt hun hadde gjort.

I morgen skal hun vise pappaen barnehagen :-)

Og skolejenta vår hadde hatt det topp på SFO. Jeg og minstemor ruslet bort på skolen klokka 12 for å se hvordan de to største hadde det. De ville først være lenger, men så ble i stedet ei jente der og mora hennes med oss hjem. Og disse to storkoser seg sammen :-) Full klaff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min fireåring skiftet barnehage for 3. gang nå. Ny bhg og innkjøring i forrige uke. Første dagen var jeg der sammen med henne - alle de fire timene vi var der. Neste dag var hun alene i 5 timer, og neste dag i 6 timer. Ikke nor problem - men hun ville ikke at vi skulle gå første dagen - så da gjorde vi ikke det. Kanskje du gikk litt for fort første dagen? Uansett er jo barn så forskjellige...

Første dagen var på fredag - da var jeg der sammen med henne i halvannen time, så gikk vi hjem.

I dag var hun alene i 1 time og 20 minutter. I morgen blir det nok ca 4 timer, og så ca 5 timer torsdag. Håper det går greit! Hun var i storform da jeg kom i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde gått kjempefint. Hun skreik noen minutter, så var alt bra. Hun gleder seg til i morgen :-)

So oftest går barnehagetilvenning godt. Lykke til i morgen også. :o)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde akkurat det samme i fjor med min yngste. Hun klamret seg til meg og gråt som bare det :-( Gikk fra en liten til en stor barnehage og syntes det var kjempeskummelt.

For oss tok det flere måneder før det var ok, jeg måtte be om ekstra foreldresamtale for å få dem til å hjelpe ungen med å bli trygg...

-håper det ordner seg for dere i løpet av uka, det er vondt å gå fra gråtende barn :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde akkurat det samme i fjor med min yngste. Hun klamret seg til meg og gråt som bare det :-( Gikk fra en liten til en stor barnehage og syntes det var kjempeskummelt.

For oss tok det flere måneder før det var ok, jeg måtte be om ekstra foreldresamtale for å få dem til å hjelpe ungen med å bli trygg...

-håper det ordner seg for dere i løpet av uka, det er vondt å gå fra gråtende barn :-(

I dag var det pappaen som leverte, og hun hadde ikke skreket da, men vært litt lei seg. Jeg ringte akkurat til barnehagen for å høre hvordan det gikk, og det gikk veldig fint. Hun hadde kommet flere gnager bort til avdelingsleder og sagt "Mamma henter meg seinere!" - liksom for å få bekreftelse på at det stemte.

Vi ble enige om at hun skulle ringe meg hvis hun plutselig ble utilpass, ellers skulle jeg komme klokka 14. Da blir det 2,5 time i dag uten oss (pappaen gikk derfra litt før halv elleve).

I morgen skal pappaen levere henne, og så skal mormor hente henne. Håper det går fint!

Det er litt skummelt å overlate det kjæreste en har til fremmede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var som ei sol da jeg hentet henne etter 1 time og 20 minutter. Hun sa hun hadde hatt det fint, og fortalte om alt hun hadde gjort.

I morgen skal hun vise pappaen barnehagen :-)

Og skolejenta vår hadde hatt det topp på SFO. Jeg og minstemor ruslet bort på skolen klokka 12 for å se hvordan de to største hadde det. De ville først være lenger, men så ble i stedet ei jente der og mora hennes med oss hjem. Og disse to storkoser seg sammen :-) Full klaff!

så flott da, tipper du er lettet nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...