Gå til innhold

Jobbintervju, hva man sier og hva man tenker ...


Gjest jobbintervju

Anbefalte innlegg

Gjest jobbintervju

Flere som er på jobbmarkedet om dagen? Her er hva vi skal utrette damer: være positiv, kreativ, samarbeidsvillig, talentfull, like å kjøre raske biler, ha dykkersertifikat, uten problemer takle vanskelige personer,elske kritikk, være tålmodig, men ivrig, målrettet, simpelthen eeelsker utfordringer, kunne tre språk flytende, være gift med en mann med "et passende yrke", gått på den riktige skolen, kunne trå inn på kort varsel, etcetcetc

og jeg sitter på jobbintervju og tenker at dette er helt feil, det jeg aller helst vil er å ha tid nok med barnet mitt........ Dette er ikke drømmejobben, det er en jobb med med masse penger, karrieremessig smart, men ...hm sitter her og funderer på hva som betyr noe her i livet . For ordens skyld: Jeg har ikke råd til å la være å jobbe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, jeg er på jobbmarkedet, men har ikke kommet så langt som til å bli innkaldt til intervjuer enda. Har sendt 3 søknader så langt.

Det er skummelt og spennende!

Og det jobbintervjuet du refererer fra høres veldig skummelt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fast jobb og har hatt det lenge. Så jeg er nok ikke den du egentlig spør her. Men men.

Jeg vil anbefale deg å være ærlig på jobbintervjuet. Ærlig mot deg selv og mot firmaet. Men dine evnt negative sider kan du jo dempe, evnt ikke si noe om (det er jo ikke uærlig å unnlate å nevne ting?). Ikke vær beskjeden. Er du flink til å synge, så si det! Vær bevisst dine postive sider og legg ikke sjul på dem. Er du i en god posisjon til å få jobben, så kan du stille krav. Ikke glem arbeidstid og evnt frynsegoder. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Jeg var på mitt første jobbintervju i våres. Var bare assistentjobb, men kjempenervøs var jeg. satt 3 mennesker og spurte meg ut. Da fikk jeg nesten en ut av kroppen opplevelse...Hørte min egen stemme langt borte.

Jeg fikk ikke jobben da, men de ringte i dag og spurte om jeg ville ha jobb, så de hadde heldigvis ikke glemt meg:)

Da må jeg ha svart noe rett..Da jeg ikke fikk jobben trodde jeg at jeg hadde svart helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...