Gå til innhold

Magefølelse, barn og samvær med besteforeldre


Gjest I dag dropper vi nicket

Anbefalte innlegg

Gjest I dag dropper vi nicket

Vi er veldig usikre på hvordan vi skal gripe an denne saken..

Besteforeldrene til barna våre er veldig uengasjerte da vi er på besøk, de har begge krevende jobber, og barnebarn havner langt ned på prioriteringslisten. Det synes jeg er realt nok, de er ferdig med å ha små barn selv. Det vi synes er verre er at de er veldig utålmodige med barna, kommer med små "stikk" og av og til spydige kommentarer. Nå etterlyser de å få ha barna mer alene. På den ene siden er det jo verdifullt å ha tid alene med besteforeldre, men på den annen side bør jo samvær være positivt, at de hygger seg sammen, ikke at barna må leke stille i en krok.

Vi er ikke overbeskyttende foreldre i det hele tatt, barna har vært masse borte fra oss, både dag og natt, men da sammen med voksenpersoner som virkelig ønsker å tilbringe tid sammen med dem, leser bøker, steker vafler og bare har god tid.

Det er jo vanskelig for andre å svare ut i fra dette kanskje, men hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jamelia

Er det besteforeldrene som ønsker mer tid med barna, eller barna som vil være mer sammen med besteforeldrene? Om det er førstnevnte så kan det jo tyde på at de tror det vil være enklere å ha barna alene uten foreldrene, rett og slett fordi barna oppfører seg annerledes da. La dem prøve en stund og hør hva barna synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville prøvd! Kan jo hende at de får en helt annen kontakt med barna når de er alene med dem. Dette vil jo i ettertid helt sikkert ha innvirknning på besteforeldrenes holdninger ellers også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heller ikke nick

Vi har valgt bort lengre samvær med besteforeldrene pga et mønster av bebreidelse og manipulasjon.

Barna går dermed også glipp av bestforeldrenes mer positive sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mossan

Dersom mine foreldre gjør slikt(de kan være litt strenge), sier jeg nå er dere besteforeldre og ikke oppdragere, oppdragelsen er vår jobb. De skal selvfølgelig ha lov til å si fra om ting i deres hjem som ikke er greit, men det skal ikke være hovedoppgaven deres å "endre" barna mine. Dersom de er litt slemme kan du si på en pen måte, at det var ikke pent sagt.....

Jeg tror absolutt jeg ville tatt sjansen på å latt barna være sammen med besteforeldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...