Gå til innhold

Dere som har mine/dine/våre barn...


Gjest Persille

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Det er så trist at det finnes så mange par som aldri skulle hatt fått barn. Snakker om de som planlegger å få barn etter bare noen år sammen. lager barn og så gambler på at foreldrene holder sammen. Stakkars barn.

Vanskelig å vite hva slags foreldre du sikter til. Tror ikke antall år man har vært sammen før man får barn sier noe særlig om sjansene for å holde sammen til barna blir store. Uansett har man _aldri_ noen garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Atene

    14

  • Speak

    9

  • Sofline

    9

  • Lillemus

    8

Mest aktive i denne tråden

Hva mener du med noen år? Hvor lenge skal man ha vært sammen før det er forsvarlig å få barn mener du?

Jeg tviler på at det har noe å si om man har vært sammen i to år eller ti år først.

*Hehe* Vi hadde vært sammen i 14 år da førstemann kom, men det hjalp ikke lell. Forholdet røk da ungene var nesten 3 og 5 år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hehe* Vi hadde vært sammen i 14 år da førstemann kom, men det hjalp ikke lell. Forholdet røk da ungene var nesten 3 og 5 år gamle.

Enkelte ting kan bare ikke forutsies, uansett hvor godt man kjenner partneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Jeg kan ikke skrive her hva kjæresten min har vært igjennom, men det er garantert verre enn noe som har skjedd hos dere foreløbig.

Det har gått over, og nå samarbeider de ok. De aller, aller fleste gir seg etter hvert. Men det forrige forholdet hans røk pga eksen.

Mon tro hva eksen oppnådde med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon tro hva eksen oppnådde med det??

Hevn for at han gikk fra henne (ikke pga en annen). Det var motivet også, det sa hun rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare "hans" og "vår"; men jeg svarer allikevel. Jeg er stemor til tre, og har vært det i 5 år. Ungene fyller 12, 8 og 7 i løpet av høsten.

Det er mye planlegging og praktiske ting som skal løses, ja... Ingenting å legge skjul på der. Men det kommer jo an på samarbeidsklima og innstilling om det føles slitsomt eller bare en praktisk utfordring!

Men ting kan fort bli komplisert, ja... Mine stebarns mamma har samboer. Han har en datter fra før. Hennes mor var gift på nytt og fikk en sønn i det ekteskapet med en mann som hadde en sønn fra før. Disse har nå tatt ut separasjon. Når feriene skal planlegges, så påvirkes vår ferie i ytterste konsekvens av barnas mors samboers eks, hennes eksmann og hans eks igjen. Snakk om pes...

Men vi har alltid fått det til uten de store vanskelighetene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare "hans" og "vår"; men jeg svarer allikevel. Jeg er stemor til tre, og har vært det i 5 år. Ungene fyller 12, 8 og 7 i løpet av høsten.

Det er mye planlegging og praktiske ting som skal løses, ja... Ingenting å legge skjul på der. Men det kommer jo an på samarbeidsklima og innstilling om det føles slitsomt eller bare en praktisk utfordring!

Men ting kan fort bli komplisert, ja... Mine stebarns mamma har samboer. Han har en datter fra før. Hennes mor var gift på nytt og fikk en sønn i det ekteskapet med en mann som hadde en sønn fra før. Disse har nå tatt ut separasjon. Når feriene skal planlegges, så påvirkes vår ferie i ytterste konsekvens av barnas mors samboers eks, hennes eksmann og hans eks igjen. Snakk om pes...

Men vi har alltid fått det til uten de store vanskelighetene!

''Når feriene skal planlegges, så påvirkes vår ferie i ytterste konsekvens av barnas mors samboers eks, hennes eksmann og hans eks igjen. Snakk om pes...''

Litt av en kabal! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Jeg har bare "hans" og "vår"; men jeg svarer allikevel. Jeg er stemor til tre, og har vært det i 5 år. Ungene fyller 12, 8 og 7 i løpet av høsten.

Det er mye planlegging og praktiske ting som skal løses, ja... Ingenting å legge skjul på der. Men det kommer jo an på samarbeidsklima og innstilling om det føles slitsomt eller bare en praktisk utfordring!

Men ting kan fort bli komplisert, ja... Mine stebarns mamma har samboer. Han har en datter fra før. Hennes mor var gift på nytt og fikk en sønn i det ekteskapet med en mann som hadde en sønn fra før. Disse har nå tatt ut separasjon. Når feriene skal planlegges, så påvirkes vår ferie i ytterste konsekvens av barnas mors samboers eks, hennes eksmann og hans eks igjen. Snakk om pes...

Men vi har alltid fått det til uten de store vanskelighetene!

''Når feriene skal planlegges, så påvirkes vår ferie i ytterste konsekvens av barnas mors samboers eks, hennes eksmann og hans eks igjen. Snakk om pes...''

Det er en grunn til at jeg tenker litt gjennom dette på forhånd - jeg ser jo at det kan bli sånn. Moren til barnet hans vil jo ikke være singel for alltid - og i dag er det såpass normalt å ha barn fra tidligere forhold, så hun kan like gjerne finne en "sånn" hun også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Hevn for at han gikk fra henne (ikke pga en annen). Det var motivet også, det sa hun rett ut.

Se der ja...

Vel, eksen er jo ute etter å ta ham nå også, og hun sier utrolig mange ting til meg om ham for å så tvil hos oss. Til dels oppnår hun jo det, for jeg tenker jo over de tingene hun sier - men jeg har til nå valgt å tro ham på det han sier og mener.

Jeg visste alt fra hans side før vi ble sammen - så han har ikke hatt noen grun til å lyve for meg, og når hun da forteller om alt han lyver om, men uten å fortelle "sannheten", så velger jeg å tro at hun gjør det på F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Voksent. *himle*

Det er mange som mister voksen-evnen når de føler seg forsmådd....

Og da lar de det gjerne gå utover barna, eller nye forholdet til eksen på denne måten - nok av eksempler på det.

Men like tragisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som mister voksen-evnen når de føler seg forsmådd....

Og da lar de det gjerne gå utover barna, eller nye forholdet til eksen på denne måten - nok av eksempler på det.

Men like tragisk!

Tell me...

Jeg er en av dem som har en smågæærn eks, og som trodde det skule gå over etter en stund. Men det har ikke hjulpet nevneverdig etter ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tell me...

Jeg er en av dem som har en smågæærn eks, og som trodde det skule gå over etter en stund. Men det har ikke hjulpet nevneverdig etter ett år.

Ett år er ingenting. Det er fortsatt håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

Tell me...

Jeg er en av dem som har en smågæærn eks, og som trodde det skule gå over etter en stund. Men det har ikke hjulpet nevneverdig etter ett år.

Det er litt greit å høre at det gjelder menn også da, at det ikke bare er kvinner som er litt koko :)

Men, ikke noe hyggelig for deg selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...