Gå til innhold

Pynt til dåp


Gjest dåpsbarnets mamma

Anbefalte innlegg

Gjest dåpsbarnets mamma

Vi skal snart feire dåp her i huset, og har tenkt å handle inn noe å pynte bordene med. Problemet er bare at jeg ikke vet HVOR jeg skal gå!

Barnet er ei jente, og jeg har tenkt på å ha hvite duker med en smal løper/duk på langs over bordet. Har liksom sett for meg en type gjennomsiktig stoff til det, men hvor har de det? F eks chiffon (eller åssen det skrives) eller nervøs fløyel? Åpen for andre forslag her altså!

Vil også ha pynt på bordet, gjerne små ting. Vil også ha rosa lys, ikke bestemt om vil ha telys eller vanlige.

Bor i nærheten av Lillehammer og Gjøvik, så fortrinnsvis bør jeg kunne få tak i alt dette på noen butikker som fins her...

Er det noen av dere som kan hjelpe meg med hvor jeg kan kjøpe noe pynt, eller som har noen gode tips til hvordan jeg kan pynte bordene på denne store dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er einig med Helmi at en får tak i alt på Løiten-lys. Jeg handlet mange flotte lys der til frøken sin dåp, også små blomster som jeg strødde utover kakebordet. Det ble kjempefint. Hadde bare en hvit du under der. Ingen løper e.l.

Jeg lagde en liten oppsats med rosa blomster til alle bordene. Kjøpe noen små skåler, oasis, erica (var lenger utpå høsten, men noen lyngplanter er fine med det at de holder seg fine så en kan lage dem noen dager i forveien) pyntet rundt med rosa "mose" var noe moselignende jeg fant på hobbybutikk, og ei rosa sløyfe, i samme rosafarge som var brukt andre steder i "lokalet".

Vil ellers opplyse om at Løiten-lys har avd på Lillehammer, så da trenger du ikke akkurat å kjøre så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dåpsbarnets mamma

Er einig med Helmi at en får tak i alt på Løiten-lys. Jeg handlet mange flotte lys der til frøken sin dåp, også små blomster som jeg strødde utover kakebordet. Det ble kjempefint. Hadde bare en hvit du under der. Ingen løper e.l.

Jeg lagde en liten oppsats med rosa blomster til alle bordene. Kjøpe noen små skåler, oasis, erica (var lenger utpå høsten, men noen lyngplanter er fine med det at de holder seg fine så en kan lage dem noen dager i forveien) pyntet rundt med rosa "mose" var noe moselignende jeg fant på hobbybutikk, og ei rosa sløyfe, i samme rosafarge som var brukt andre steder i "lokalet".

Vil ellers opplyse om at Løiten-lys har avd på Lillehammer, så da trenger du ikke akkurat å kjøre så langt.

Takk for tips! Hvor på Lillehammer holder de til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bik Bok

Bruk rød gonditor farge i vann, så vannet blir rosa. Ha dette i glassboller, og bruk flyte lys. Super fint. Rosa fargen kan du selv regulere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dåpsbarnets mamma

Bruk rød gonditor farge i vann, så vannet blir rosa. Ha dette i glassboller, og bruk flyte lys. Super fint. Rosa fargen kan du selv regulere.

Flytelys? Er det noen spes, eller kan man bruke vanlig telys når man tar av det som er rundt lyset?

Det hørtes utrolig fint ut, så det tror jeg jammen meg jeg vil prøve!

Takk for innspill :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bik bok

Flytelys? Er det noen spes, eller kan man bruke vanlig telys når man tar av det som er rundt lyset?

Det hørtes utrolig fint ut, så det tror jeg jammen meg jeg vil prøve!

Takk for innspill :-)

Du må bruke flyte lys, vanlig te lys går ikke. Lykke til med dåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dåpsbarnets mamma

Du må bruke flyte lys, vanlig te lys går ikke. Lykke til med dåpen.

Ok, da får jeg prøve å finne det!

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...