Gå til innhold

Ny skolesekk til 5.klassing


morsan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hos oss funket det best med Bergans. Han fikk en beckmann i 4klasse, og

den likte hverken han eller vi. Den satt bare ikke noe godt på ryggen hans.

Han hadde også Bergans (den gamle typen) da han gikk i 1-3 klasse, så tydeligvis

er det den som passer hans kropp best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt en Beckmann 30 liter til vår 5. klassing. Den satt godt på henne og ga god støtte i ryggen m knepping av remmer både oppe og nede. Regner med at hun får en god del mer bøker dette skoleåret, og synes sekken passer bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss funket det best med Bergans. Han fikk en beckmann i 4klasse, og

den likte hverken han eller vi. Den satt bare ikke noe godt på ryggen hans.

Han hadde også Bergans (den gamle typen) da han gikk i 1-3 klasse, så tydeligvis

er det den som passer hans kropp best.

Ja, skal ta med ungen og prøve flere typer sekker. Takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1186849850' post='3655453]

Jeg har ingen erfaring selv, men vi har mange nabobarn, og over 90% har Bergans, og er fornøyde.

Wow, et innlegg med reell statistikk! ;-) Takk for tips - vi skal ta en titt på utvalget til uka. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt en Beckmann 30 liter til vår 5. klassing. Den satt godt på henne og ga god støtte i ryggen m knepping av remmer både oppe og nede. Regner med at hun får en god del mer bøker dette skoleåret, og synes sekken passer bra!

Takk for tips. Har sett masse reklame for Beckmann i det siste, så jeg antar at de selger ganske mye:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann har slik ryggsekk som er beregnet til å ha laptop inne i. Den er litt større enn en vanlig sekk som er for liten til laptopen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann har slik ryggsekk som er beregnet til å ha laptop inne i. Den er litt større enn en vanlig sekk som er for liten til laptopen.

Oi, har ikke tenkt på at man kanskje må ha med laptop etterhvert! Når begynner man med det, da? Trodde at din pode var omtrent jevngammel med min, og det er meg bekjent ikke noe snakk om laptop til skolebruk ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, et innlegg med reell statistikk! ;-) Takk for tips - vi skal ta en titt på utvalget til uka. :-)

Mulig at vi bor i ei Bergans-gate, da ;o) Heldigvis finnes sekkene i flere farger. www.bergans.no

Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1186921635' post='3655761]

Mulig at vi bor i ei Bergans-gate, da ;o) Heldigvis finnes sekkene i flere farger. www.bergans.no

Good luck!

Jeg har hittil bare sett på bilder i avisannonsene, men man må jo se dem 'live'. Har sett både Bergans, Beckmann, Troll og faktisk også Jansport som virker OK.

Innvendingen mot Beckmann og Troll basert KUN på bildene, er at jeg undres om de rent utseendemessig vil være OK for en gutt ut hele barneskolen. Det hadde vært fint om sekken kunne vare de siste tre gjenværende årene, men kanskje det uansett ikke går pga kraftig kroppsveskt i denne perioden??

Avlagte sekk ble kjøpt før 2. klasse, så den har vart i tre år, og kunne nok rent størrelsesmessig ha vart enda litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, har ikke tenkt på at man kanskje må ha med laptop etterhvert! Når begynner man med det, da? Trodde at din pode var omtrent jevngammel med min, og det er meg bekjent ikke noe snakk om laptop til skolebruk ennå.

Min har laptop med han og det hadde han i fjor også. Ikke hver dag men noen.

Uansett så er det kjekt å ha plass til den. Min skal forresten opp i sjette klasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har laptop med han og det hadde han i fjor også. Ikke hver dag men noen.

Uansett så er det kjekt å ha plass til den. Min skal forresten opp i sjette klasse :)

De blir store disse gutta! :-) Det ser jeg ikke minst på skohaugen i gangen når det er venner på besøk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De blir store disse gutta! :-) Det ser jeg ikke minst på skohaugen i gangen når det er venner på besøk! :-)

Ja, min bruker 40 nå. HJELP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fikk Bergans 30 liters sekk da han begynte i 5. ifjor. Den er helt grei.

En venninne som har ungdomsskolebarn sier at det ikke gjør noe om den ikke holder mer enn noen år, for på ungdomsskolen er Bergans "ut" og alle skal ha Jan Sport istedenfor. Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fikk Bergans 30 liters sekk da han begynte i 5. ifjor. Den er helt grei.

En venninne som har ungdomsskolebarn sier at det ikke gjør noe om den ikke holder mer enn noen år, for på ungdomsskolen er Bergans "ut" og alle skal ha Jan Sport istedenfor. Vi får se...

He he, ja jeg hadde i mitt stille sinn regnet med at 5. klassesekken ville være "feil" bår man begynner på ungdomsskolen! :-) Men fint om sekken nå varer ut barneskolen ihvertfall! :-)

"Avtroppende" sekk fikk han i 2. klasse, og det føles litt feil å ha Lego Bionicle-sekk nå! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fikk Bergans 30 liters sekk da han begynte i 5. ifjor. Den er helt grei.

En venninne som har ungdomsskolebarn sier at det ikke gjør noe om den ikke holder mer enn noen år, for på ungdomsskolen er Bergans "ut" og alle skal ha Jan Sport istedenfor. Vi får se...

11-åringen her ønsker seg veldig sånn Jansport-sekk. Kjenner du til dem? Er de like "hengete" som de ser ut som ? Hun har en 25 liters Berganssekk nå, og den begynner å bli liten. Tenkte i utgangspunktet å kjøpe ny Bergangssekk, men det er absolutt et poeng om hun kan bruke sekken hun får nå også på ungdomsskolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...