Gå til innhold

Vannkopper og avreise til syden på onsdag


Zippi

Anbefalte innlegg

Hjelp! Minstejenta på 1,5 år har fått vannkopper og vi har tur til syden på onsdag. Første prikk kom på torsdag - er det noe håp om at det kan bli tur eller er det bare å innstille seg på å avbestille hele greia.

Sukk og stønn - dette er så kjipt. Alle gleder seg så veldig etter en dårlig sommer her hjemme. Dette skulle være ferieturen i år. Noen der ute med erfaringer. Skjønner at sykdommen forløper seg ulikt, men dog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om hun er smittefarlig bør du ikke ta henne med på flytur, ihvertfall...

Storesøster her fikk vannkopper da hun var seks, og var tilbake på skolen etter nøyaktig en uke. Småtasser får det ofte lettere, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Med fingrene krysset

Det kan dessverre gå begge veier. Om hun får det lett, kan det hende alle prikkene er tørket ut og at hun ikke er smittefarlig på onsdag.Om hun fortsatt har prikker som ikke er tørket ut på onsdag, kan dere i verste fall bli nektet å bli med av flyselskapet. Har hørt om slike tilfeller. Vannkopper er den mest smittsomme sykdommen vi har her i Norge, og den kan være farlig for de som har spesielt nedsatt immunforsvar.

http://www.lommelegen.no/php/sl/artikkel.php?visart=9396

Jeg krysser fingrene for at hun får en lettversjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun masse prikker og er hun syk med mye feber? Mine tre hadde vannkopper samtidig. Minsten var 5 mnd gammel og de to eldste 4 og 7 år gamle. De hadde ikke så voldsomt med utslett og ingen feber. Så vidt jeg husker var de friske igjen etter ca en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser vel hvor mange prikker hun har og dermed vet du hvor hardt hun er angrepet. Mine har nesten ikke vært syke i det hele tatt, kun få prikker og ingen feber og de hadde jeg tatt med til Syden i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

Jeg tviler på at dere får reist - hun må jo være smittefri før dere reiser. Det er veldig viktig med vannkopper, siden det faktisk er en av de verste sykdommene å få for de med nedsatt immunforsvar, i følge min lege.

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å reise uten å ha fått legeattest på at det var greit først. I så fall kan du bli nektet å gå om bord av flyselskapet, og det ville jo vært enda kjedeligere enn å måtte avbestille før pakking og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...