Gå til innhold

Snufs - kollisjon på 1. skoledag...


Gjest Mom33

Anbefalte innlegg

Gjest Forbanna Trondheim kommune

Mannen min kan heller ikke bli med 1 skoledag pga at han ikke hadde levert inn søknad om permisjon.Han hadde rett og slett glemt å levere den.Han spurte om han kunne komme å levere mandagsmorgen før skolen starter men det var for seint.sa den sure,grinate sjefen hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trøsteklem.

Du får instuere pappan til å ta en haug med bilder og film. Så får du da en kosestund bare du og skolejenta der dere ser på bildene og hund forteller.

Lykke til med operasjonen.

mvh

*flirer*

Skal hunden være med?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, dette var kjipe greier.

Ønsker dere lykke til alle sammen!

Ja, og verre føles det nå når jeg pakker sakene for jentene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kan heller ikke bli med 1 skoledag pga at han ikke hadde levert inn søknad om permisjon.Han hadde rett og slett glemt å levere den.Han spurte om han kunne komme å levere mandagsmorgen før skolen starter men det var for seint.sa den sure,grinate sjefen hans

Å kjære vene, er det mulig for en sjef å være så sjofel? Jeg tror jeg hadde droppet å møte på jobb, jeg, som en markering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøsteklem.

Du får instuere pappan til å ta en haug med bilder og film. Så får du da en kosestund bare du og skolejenta der dere ser på bildene og hund forteller.

Lykke til med operasjonen.

mvh

Ja, han må pent ta med kamera, det pakker jeg til han i kveld for å være sikker! Ikke noe gøy dette, men slik er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei, så dumt! Skjønner veldig godt at du er lei deg for dette... Synes godt at sykehuset kunne tatt hensyne til at dere har skolestarter, men det er vel ikke mulig, da.

Jeg synes i alle fall at det er litt rart at det var så fryktelig vanskelig for sykehuset, for vi har vært på en slik innleggelsesdag tidligere, og det var mest venting vi bedrev... Tidlig oppmøte, og vi brukte absolutt hele arbeidsdagen på til sammen 3 ulike undersøkelser. Irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge en av dere har mulighet til å følge til første skoledag er det vel ikke noe problem?

Har ikke inntrykk av at begge foreldrene stiller sammen med barnet her i området vi bor, slik var det heller ikke da jeg var skolestarter.

Den som får gleden av å møte med førsteklassingen får være flink til å ta bilder og fortelle om opplevelsen. Ikke særlig lenge foreldre er ønsket der uansett. Kun snakk om 20-30 minutter.

Nja, problem i kategorien kritisk er det ikke, men man føler seg snytt for en stor opplevelse. Dette er jo virkelig en "once-in-a-lifetime"-greie, men som sagt - vi innser at det blir slik, og forholder oss til det. Men jeg må jo få lov til å være litt lei meg.

Dessuten varer moroa mer enn en halvtime, er visst samme opplegget hos oss som Lillemus beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hadde gitt beskjed om at akkurat den uka passet dårlig, også er det da du får time? Det synes jeg er dårlig gjort av kontoret. De kunne gjort noe med det, men nå er det nok litt sent.

Godt dere har videokamera.

Jada, de hadde all mulighet til å sette oss opp neste uke, slik vi ba om da vi var inne i vår og ble sendt hjem fordi snuppa var for syk for operasjon. Eller vi kunne fått komme en times tid senere i morgen.

Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forbanna Trondheim kommune

Å kjære vene, er det mulig for en sjef å være så sjofel? Jeg tror jeg hadde droppet å møte på jobb, jeg, som en markering...

Han tenkte å ringe å si at han er syk men da går det bare utover de andre han jobber med.Sjefen har vært sur og umulig å hatt med å gjøre i hele sommer men ikke riktig at det skal gå utover en liten gutt.Men hun skal nok få hevn en dag.Det kommer nok en dag når det er krise på jobb og hun ber mannen min om å jobbe ekstra men da blit det nei fra hans munn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

''Ikke særlig lenge foreldre er ønsket der uansett. Kun snakk om 20-30 minutter.''

Hos oss var det mye lenger enn det. Bortimot en halvtime ute på skolegården med opprop av samtlige førsteklassinger (med 75 stykker tar det tid), deretter følge ungene inn i klassearealene, så sosialt med de andre foreldrene mens ungene har en liten "skoletime" hvor de får sekk og forskjellige ting. Så hentet vi ungene etterpå. Det tok sikkert halvannen time tilsammen?

Da er det sikkert ulike opplegg ulike steder i landet. Her starter det med opprop i skolegården, så går elevene inn i klasserommene, og foreldrene dilter etter. Vi får være der til det roer seg, så tusler vi en etter en. Foreldrene er der vel maks en time. Ungene er der hel skoledag, altså til ca 12.15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...