Gå til innhold

Hvilken vinterdress har barna dine i år?


vici

Anbefalte innlegg

Hvor gamle er barna og hvor i landet bor dere?

Vi har ikke snø (iallefall få dager) og ganske mildt her på vestlandet så syns det er vanskelig med dress.

5-åringen hadde Troll i fjor og den var flott men krever litt mer tid i påkledning.

3-åringen hadde reimatec i fjor, men synes mange med barn over 4år klager på rask slitasje når dressene brukes uten snø?

Lurte på om vi skulle prøve trolldressen med fast mellomfor i ull. Har noen prøvd denne? Er ullen inderst? enkel/vanskelig å ta på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Femåringen vår hadde reimatec i fjor. Den store fordelen med den var at den var lett på og at den var lett å ta av/på. Troll dress med uttagbar ulldress vurderer jeg ikke engang. Synest det er et stort poeng at dressen skal være rask og lett å få på. Ser at troll skal komme med en ny monsterdress i år, av typen med fast for. Litt enklere design skulle gjøre den litt rimeligere og det er jo greitt når dressene ligger på 1500 kr... De er veldig slitesterke disse dressene og det synest jeg er greitt når barna blir 5 og 6 år gamle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femåringen vår hadde reimatec i fjor. Den store fordelen med den var at den var lett på og at den var lett å ta av/på. Troll dress med uttagbar ulldress vurderer jeg ikke engang. Synest det er et stort poeng at dressen skal være rask og lett å få på. Ser at troll skal komme med en ny monsterdress i år, av typen med fast for. Litt enklere design skulle gjøre den litt rimeligere og det er jo greitt når dressene ligger på 1500 kr... De er veldig slitesterke disse dressene og det synest jeg er greitt når barna blir 5 og 6 år gamle..

Vi er kjempefornøyd med trolldressen, men så var det som du sier dette med påkledningen.

5-åringen min er veldig varm så egentlig har han kun hatt ullundertøy og kanskje et tynt prinseull under dressen (ufora dress). Vi bor på vestlandet og så lenge man får stengt vinden ute er det ikke særlig med minusgrader. Den tykke ulldressen har han brukt ca 5 ganger, da tar han på denne først og så den andre etterpå.

Jeg så på monsterdressene men likte bedre de "eventyrdressene" som også skulle ha fast for. Men er usikker på hvor varm dressen blir? (for varm?)

Dyr dress men gutten vår har brukt den som regndress, vår/høstdress og vinterdress så da er det verdt pengene! Kan nevne han går på turgruppe og har vært tørr og varm hele året!

Håper flere forteller sine meninger om dressene!!!!!!!! (for mye penger til å ikke bli fornøyd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt ikke kommet så langt at jeg har kjøpt vintertøy til dem.. Det er jo sommer enda ;-)

Men jeg har vært kjempefornøyd med yngstemanns vinterdress fra Lego.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun på 3 hadde Troll-dress i fjor, med fast for. Den var kjempebra og jeg synes den holdt seg mye finere enn Reima-Tec dressene. Hun hadde ikke noe problem å ta den av og på. Alltid varm, tørr og god. Så såg den ut å være deilig å ha på ettersom den er ganske romslig.

I år har jeg kjøpt en dress jeg aldri har prøvd før, men i butikken sa de at den skulle være like bra som Reima-Tec'en (den var på supertilbud her i vår, så jeg tok en sjanse - er den ikke bra, kan den brukes som ekstra dress).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor hadde vår treåring den dyre ReimaTec-dressen (1400,-). Det skal vi ikke kjøpe noe mer (hadde Reima året før der igjen og var veldig fornøyd). Det var en snøfattig vinter på Østlandet og dressen ble fort slitt i baken. Det er nesten hull igjennom og jeg prøvde å stryke på en bøtelapp, men den ramla av igjen.

I år vurderer jeg Helly Hansen. Mest fordi datteren vår gjerne vil ha med gummi i rumpa for å kunne ake fortere :-) Så den også fikk god score på de siste testene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor på vestlandet.

Hadde refleks med ullfor i fjor til 3 åringen, men den var ikke særlig slitesterk. I år har begge ungene, 3 og 7, Troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha kjøpt reimatecdress. Har fått anbefalt denne type dress, men kan ikke se at den holder mål angående slitestyrke. Fargen blir også lett bleket der den slites. Synes ikke den er verd pengene på ca 1400 kr. I år må det bli en annen type dress, muligens Helly Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine (6 år i nov. og 4 år i des.) har nye ReimaTec-dresser som venter på dem. Kjøpte de på salg i vår (30% rabatt).

Vi er godt fornøyd med ReimaTec-dressene - som vi bruker når det er snø.

I mellomfasen fram til snøen kommer, har vi noen arvedresser, som det ikke er så farlig med. I tillegg har begge skogstad-bukser, som brukes på barmark utover høsten.

Vi bor nord for polarsirkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...