Gå til innhold

tiss i sengen...


MsBehave

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt som nettopp begynte på skolen.Vi har nettopp flyttet til en bygd hvor alle kjenner alle.Det vi forlot var over 3 år med konflikter mellom foreldrene hvor gutten opplevde ting han selvsagt ikke burde.Til tross for det har han ingen problemer med hverdagen,det er om natten problemene begynner.Han var totalt tørr i omtrent 8mnd da flre gjenntatte hendelser gjorde noe med ham slik at han begynte å tisse i sengen.jeg har prøvd å vekke ham flere ganger før jeg legger meg,medisin(Minirin),gi ham "premie" når han har vært flink...synes jeg har prøvd det meste.Gir ham selvsagt lite å drikke på kvelden.Jeg trenger råd.Gutten er bare snart 6 år og dermed for ung til å testes videre sa den tidligere fastlegen min.Han bruker fast bleie om natten og den er omtrent gjennomvåt om morgenen.Har vært innom både PPT og barnevernet.Begge instanser skryter av gutten og ber meg bruke tid og tålmodighet.Jeg har brukt lang tid nå og er litt desp etter nye metoder.Kan ikke sende ham avgårde på overnatting til hans nye kamerater,ei heller ha overnattingsgjester.Dette er tøft for ham,men jeg kan ikke hjelpe.Noen gode råd?Noen som har hatt det på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Nattlig sengevæting er ganske vanlig i den aktuelle alder, forekommer oftere hos gutter, og sees hos 5-10% av 7 åringer.

Jeg er enig med dem som sier at du skal bruke tid og tålmogidhet.Går ut fra at du har brukt Minirin slik legen forordnet,sammen med væskerestriksjon. Jeg kan av brevet ditt ikke se at du har forsøkt matte som gir alarm når han væter seg. Vil forslå at du forsøker det også.Snakk med fastlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...