Gå til innhold

Husker ikke.....


Gjest gule

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helst før forkjølelsen kommer og tar barna :-) Dette må vel variere litt ut fra hvilken innetemperatur det er i barnehagen. Hvor varme barna er og hvilket vær det er ellers.

Tok på min kjempeforkjøla 2åring strømpebukse i dag. Men her er det bare +1 '. Har brukt det sporadisk før også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er så vanskelig synes jeg. Problemet er jo også at det blir varmt utpå dagen og de små tar jo ikke selv av seg strømpebukser de evt. har på under buksene. Jeg drøyer den nok litt til - bor også på Østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja, jeg strevde med samme problemstilling i dag jeg også, har en på snart tre som skulle i bhg i dag i Oslo-området, +4 i morges! Jeg endte opp med å ikke ta på strømpebukse, men å ta på en bukse med for som en slags mellomting. Litt av problemet er jo som nevnt at det blir så varmt utover dagen.... Nei jeg tror at vi venter litt til, må jo ha noe å gå på til det blir kaldt på ordentlig! I mellomtiden kler jeg han litt godt i ting som det er lettere å ta av utover dagen, han dro f.eks. avgårde med både liten lue og hansker i dag, og en tynn fleecejakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Helst før forkjølelsen kommer og tar barna :-) Dette må vel variere litt ut fra hvilken innetemperatur det er i barnehagen. Hvor varme barna er og hvilket vær det er ellers.

Tok på min kjempeforkjøla 2åring strømpebukse i dag. Men her er det bare +1 '. Har brukt det sporadisk før også.

Man blir vel så forkjølet av å ha for mye klær som av å ha for lite. Det ideelle er selvfølgelig å variere mengden klær utover dagen etter temperaturen, men det har man jo ingen garanti for at de barnehageansatte følger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget meg en regel om strømpebukse hvis dagtemperaturen er 10*C eller lavere. Hvis det er 7*C om morgenen, men sol og meldt 12-14*C på dagen, tror jeg at jeg ville velge en litt tjukk bukse og droppe strømpebuksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns også det er vanskelig når det er f.eks. 6 grader om morgenen, men meldt 13-14 utpå dagen. I dag tok jeg srtømpebukse + tynn knebukse på minstejenta som skulle i barnehage. Knebuksa tar de av når hun skal ut og bytter ut med enten regnbukse eller tynn vindbukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 åringen gikk med strømpebukse og kort skjørt og t-skjorte en av dagene. Jakke på morgenen. I går hadde hun t-skjorte og kvebukser, i dag t-skjorte og langbukser.

Føler det er for tidlig å ha strømpebukser sammen med langbukser i alle fall.

Bor i Kristiansand. Så ikke på termometeret, men tipper det var 7-8 grader på morgenen, og 15-17 grader midt på dagen.

Er enig i at det er vanskelig å kle ungene nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen min på 5 har begynt, hun kler på seg sjøl og tok vel på seg strømpebukse på mandag tror jeg det var

Guttungen på 8 har ikke begynt ennå.

Sjøl tar jeg på stillongs ved ca 5 grader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 5 år bruker strømepbukse når hun skal til barnehagen.

Så har jeg sagt fra til de i barnehagen,at de kan ta den av hvis det blir varmere utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann har begynt med strømpebukse nå, det er så mange som er forkjølet for tiden. De to eldste nekter plent, men er såpass store at de får ta konsekvensen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir vel så forkjølet av å ha for mye klær som av å ha for lite. Det ideelle er selvfølgelig å variere mengden klær utover dagen etter temperaturen, men det har man jo ingen garanti for at de barnehageansatte følger opp.

Joda, du har helt rett. Og jeg skrev det med en smule ironi. Siden min frøken jo er blitt forkjøla. I barnehagen der hun går er det veldig gulvkaldt, så kanskje hadde hun ikke blitt forkjølt om vi hadde begynt med strømpebukse tidligere. Dette vet en jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min grense går på 10 grader da de er så små at de sitter en del i sandkasse og slikt.. Å sitte i ro ute uten strømpebukse hadde ikke jeg klart ihvertfall, så da kler jeg på dem en strømpebukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...