Gå til innhold

Er det normalt å være så sinna?


Gjest – .. håper noen kan svare?

Anbefalte innlegg

Gjest – .. håper noen kan svare?

Min venninne møtte en ny mann for ca et år siden. De har en del problemer i forholdet sitt, blant annet gjelder dette hans eks og barnet han har sammen med eksen. Han presser henne veldig i forhold til å flytte sammen, hun er avventende. De har vært sammen i litt over et år nå. Han vil at hun skal flytte inn i hans hus, som han bygget sammen med eksen. Hun er usikker på forholdet, da de krangler mye + at hun har ikke jobb på hans hjemsted. Så de sees bare i helgene (ikke alle helger) foreløpig. Siden de sees så sjelden, ringer han henne ganske ofte. Hun tar ikke alltid telefonen, og det kan gå en tid før hun ringer tilbake, fordi hun er en jente som har mange jern i ilden, med trening, venner, osv. Han blir veldig irritert over å ikke få kontakt med henne, og sier at hun hele tiden nedprioriterer han siden hun ikke er tilgjengeleig på tlf + at hun ikke kommer og besøker han hver helg. De har mange konflikter rundt dette, og de krangler vanvittig når de snakker om temaet. Han presser henne + skriver meldinger og sier at forholdet er over hvis hun ikke prioriterer å komme en helg. Han er veldig sinna, og skjeller henne ut, ber henne dra til helvete, råtne i helvete, bl.a. Hun har også sine feil, er f..eks ganske vimsete og vil ikke legge noen framtidsplaner sammen med han. Hun ønsker heller ikke å flytte til han foreløpig. Det skal sies at hun er glad i han, og ønsker å være sammen med han, fordi når de ikke snakker om forholdet har de det veldig fint sammen, har mange felles interesser, og trives veldig godt sammen. Har aldri vært sammen med en mann som blir så sinna, men det virker for meg ikke å være normalt at man blir så sinna som han blir? Han sier at han er så sinna fordi hun ødelegger forholdet, og ikke prioriterer han. At det er hun som gjør at han blir så sinna, vanligvis er han ikke sånn.

Hva tenker dere andre om dette? Jeg håper hun klarer å bryte ut av forholdet, og råder henne til dette. Er likevel usikker på om jeg sier de riktige tingene, i tilfelle hun bryter ut og angrer seg.

(Postet på åpent forum også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest psykopat

"At det er hun som gjør at han blir så sinna, vanligvis er han ikke sånn."

En ting er at med den beskrivelsen og de utsagnene du kommer med her virker han som en psykopat, en annen ting er at dersom han blir så sinna av henne og ikke er slik til vanlig burde han vel tatt hintet selv og gå ut av forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får umidelbart dårlige vibber av det du skriver. Fyren virker veldig kontrollerende - og hvis dette er starten på forholdet, hvordan vil det da bli når de flytter sammen og skal ha hverdagene sammen???

Så jeg svarer i god, gammel DOL-ånd: Dump ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at beskrivelsen er riktig, er han enten en stor egoist eller noe som kan bli atskillig verre.

Sånne bør man holde seg unna, og i hvert fall ikke skaffe seg forpliktelser som hus, barn osv., sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg tenker? Jeg tenker at jeg hadde kuttet kontakten straks - her og nå! Og aldri i verden flyttet (med mine barn!) inn til en mann som ber meg dra og råtne i helvete! Aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten har han rett i at hun driter for mye i ham.

Eller så er han på sitt beste eiesyk, sjalu, oppfarende og selvsentrert.

Begge deler er uansett en god grunn til at disse ikke bør forbli noe par.

For øvrig en dårlig start på et forhold at den ene brenner alle broer og flytter inn i det som er bare den andres. Hjelper ikke mye at det er boligen han har delt med eksen. Når man starter noe nytt sammen er det ofte mye bedre å begynne i en bolig der begge to er likeverdige.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...