Gå til innhold

Slitne barn


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Vi merker at etter en sommer fri for ansvar og faste tidspunkter, er det mange ting på skole og barnehage som gjør barna slitne, selv om de trives godt.

Vi har alltid lagt våre barn foholdsvis seint (sjelden før åtte) - men de siste par ukene blir det faktisk tidligere og tidligere!

Minstejenta sov på dagen helt til i sommer (hun fylte tre i mars), og nå er hun stuptrøtt etter en barnehagedag fra ca 8 til 16, middag og litt leking - så i går la vi henne klokka 19 - og hun sovnet - boms! Og sov til 6.45 i dag.

Nestemann på 6 år la vi halv åtte, hun sovnet ca åtte, og sov til 7.15.

Eldstemann på 8 sovnet vel litt over halv ni, og våknet 6.45.

Det er jo greit de legger seg, men ettermiddagen (og tiden sammen med ungene) blir jammen kort hvis de skal i seng klokka 19!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja ettermiddagen blir ikke særlig lang men slik har det alltid vært her. Her er det normalen at ungene på 5 og 2 sovner i 7-tida. Da er de totalt utslitte. Våkner mellom 6 og 7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare innrømme at jeg synes det er deilig at barna kommer seg i seng igjen... Nå er mine større enn dine da, men i sommer synes jeg de ALDRI la seg! Eldstemann bestemmer selv når han skal legge seg (17), hun yngste (13) skal være i seng til 22.30 når det er skole dagen etter...

Men i sommer?? De la seg stort sett etter oss hver kveld... Hva med sexlivet vårt da? :-) Klart vi kan låse døren og si at de ikke må komme inn, men for meg blir det så rart...

Takk og pris for at de har begynt å legge seg igjen, og takk og pris for "fredagstrøttheten" som setter dem ut av spill i 23-tiden!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...